Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Текстові задачі і їх розв'язання арифметичним способом Приклади деяких завдань, що зустрічаються в підручнику.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Визначення загальної кількості 1 вид - рецептивний легке 1Б. Необхідно дати відповідь на питання: скільки всього землі в користуванні у фермера?
2. Текстова задача «Визнач число сторінок» 2 вид - інтерпретація легке 1Б. Пропонується розв'язати текстову задачу: визначити число сторінок у книзі, якщо відомо число сторінок, прочитаних за день.
3. Чи вистачить грошей на покупку? 3 вид - аналіз легке 1,5Б. Розв'язується текстова задача і аналізується відповідь на питання: чи вистачить грошей на покупку?
4. У скільки разів більше нове число? 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. У ході розв'язання перетворюється дане число, яке потім порівнюється з новим числом.
5. Визнач правильний час 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Потрібно визначити правильний час, якщо відомо, що годинник поспішає або відстає на відомий час.
6. Завдання на рух у протилежних напрямках 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Пропонується визначити відстань між автобусом та автомобілем при русі в протилежних напрямках.
7. Задача на більше/менше 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Пропонується розв'язати текстову задачу, застосовуючи у розв'язанні поняття «на скільки-то більше або менше».
8. Визначення числа учнів 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Визначається за допомогою діаграми число учнів у школі з різних років, йде порівняння отриманих результатів.
9. Рух по річці 3 вид - аналіз середнє 2Б. Визначається швидкість руху човна за течією річки, власна швидкість човна і швидкість човна проти течії річки.
10. Як змінився прибуток магазину? 3 вид - аналіз важке 5Б. Визначається зміна прибутку магазину за другий тиждень в порівнянні з першим тижнем, якщо змінюється ціна товару і кількість проданого товару.
11. Визнач час руху 3 вид - аналіз важке 4Б. Потрібно визначити час руху мотоцикліста на зворотному шляху, якщо змінюється як швидкість руху, так і пройдений ним шлях.
12. Спільна робота бригад 3 вид - аналіз важке 4Б. Пропонується розв'язати задачу на спільну роботу.
13. Знайди масу оселедця в кожній діжці 3 вид - аналіз важке 4Б. Для розв'язання завдання потрібно зауважити, на скільки більше вартість оселедця в другій діжці, на стільки там більше кілограмів оселедця.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Текстова задача про продаж виробів Інший легке 1Б. Пропонується визначити загальну кількість проданих виробів, якщо відомо, що третьому магазину продали більше, ніж першому на певну кількість.
2. Задача на рух назустріч один одному Інший середнє 2Б. Пропонується визначити час, через який відбудеться зустріч двох транспортних засобів.
3. Спільна робота двох насосів Інший важке 4Б. Пропонується розв'язати задачу на спільну роботу двох насосів. Потрібно визначити час, за який може виконати всю роботу другий насос.
4. Обчисли швидкість течії річки Інший середнє 2Б. Визначається швидкість течії річки, якщо відома власна швидкість теплохода, шлях і час руху теплохода проти течії річки.
5. Маса варення Інший середнє 2Б. Визначення маси варення за допомогою використання поняття «в кілька разів більше», «на якесь число більше».

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренування з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» 00:10:00 легке 6Б. Пропонується розв'язати текстові завдання і знайти загальну кількість або землі в користуванні у фермера, або число сторінок в книзі, або відповісти на питання: чи вистачить грошей на покупку? При цьому виконуються всі чотири дії з натуральними числами.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» 00:20:00 середнє 10Б. Пропонуються завдання різного виду: відпрацювання поняття «більше/менше на ...»; визначення відстані при русі в протилежних напрямках; відпрацювання поняття «більше/менше в кілька разів», порівнюючи дане число з новим числом; також, за допомогою діаграми, визначається загальне число учнів у школі з різних років, йде порівняння отриманих результатів.
2. Перевірочна робота з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» 00:25:00 середнє 12Б. Пропонуються текстові завдання різного виду: визначити час, при русі двох транспортних засобів назустріч один одному; відпрацювання поняття «більше/менше на ...»; «більше/менше в кілька разів», визначаючи масу варення; визначається швидкість течії річки, шлях і час руху теплохода проти течії річки.