Щоб досліджувати навколишній світ людина використовує свої органи чуття.
 
5 основних чуттів людини:
  • зір
  • слух
  • нюх
  • смак
  • дотик
Зір  
Найбільше інформації про навколишній світ ми отримуємо за допомогою зору.
 
мійклас.png
Спостерігаючи за навколишнім світом ми можемо побачити:
- колір;
- форму;
- розмір предметів;
- оцінити приблизну відстань предметів один від одного чи від нас.
Наприклад, ручка — довгастої форми, пластикова, зеленого кольору, гладенька, блискуча, має корок, невеликого розміру в порівнянні з маркером, розташована поруч із зошитом та олівцями тощо.
 
Коли ми розглядаємо предмет, наприклад крісло, то можемо спрогнозувати його призначення та альтернативні методи застосування. Формуємо думку, власне ставлення — подобається він нам чи ні. Аналізуємо, що хотіли б змінити чи покращити (наприклад, покласти на крісло подушку, перефарбувати його чи переставити в іншу кімнату). 
Очі — органи чуття (зору).
Органи чуття (очі) сприймають світлові сигнали від навколишнього світу та перетворююють їх в електричний сигнал, який направляється у спеціальні відділи головного мозку.
 
Шкідливо впливати на органи зору може:
- довге та часте користування технічними пристроями: телефоном, комп'ютером тощо;
- тривала робота в поганоосвітленому приміщенні;
- постійна робота з дрібними деталями — коли людина довго не відводить поглядь вдаль;
- відсутність гігієни та профілактики порушень зору;
- раптовий спалах чи вдивляння на яскраве джерело світла тривалий час;
- травми та захворювання тощо.
 
Зверни увагу!
Не всі живі істоти бачать світ однаково.
Наприклад, собаки не бачать світ таким кольоровим як люди — для них все навколо більш однорідне і монохромне (в сіруватому кольорі та його відтінках).
 
собака.png
Джерела:
1. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го кл. заг. серед. освіти/ Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. - Київ: Видавничий дім "Генеза", 2022. - 256 с. : іл..
2. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го класу закл. заг. серед. освіти/ Л. Я. Мідак, Н. В. Фоменко, В. Я. Гайда, С. М. Подоляк, В. І. Кравець, І. В. Крацець, І. В. Олійник, В. П. Стахурська, З. М. Пушкар, С. В. Банах, Л. П. Козловська. - Тернопіль : Астон, 2022. - 272 с..
3. Довкілля: підруч. інтегр. курсу для 5 класу закл. заг. серед. освіти/ Олексій Григорович, Юлія Болотіна, Максим Романов. - Харків: Вид-во "Ранок", 2021.- 176 с. : іл.. 
4. Картинки: www.canva.com