Коли знань накопичилося багато — виникла потреба розділити їх за певними напрямками (галузями).
 
Так виникли природничі науки, що займалися дослідженнями усього живого та неживого, що оточує людину.
Природознавство — наука про природу.
Природа — це все, що є навколо і не було створене людиною. 
 
река, направление течения.jpg
 
Учені виділяють об'єкти живої природи та неживої природи.
До живої природи відносять усі організми від мікроскопічного рівня до гігінтських розмірів.
Визначити живий організм (живу природу) можна за такими ознаками:
  • реакція на зміни (температури, вологи, освітлення тощо) — квіти напрявляються в сторону сонця; на шкірі виступають «сироти» від холоду, піднімаються волоски від страху; тварини тікають чи ховаються від гучних звуків, грози тощо;
  • розмноження, тобто відтворення собі подібних, залишаючи потомство: бактерії діляться, рослини пускають корені, дають насіння, тварини шукають пару;
  • спадковість — з насіння льону виросте льон, у слонихи народиться слонення, вірус грипу утворить вірус грипу;
  • адаптація — зайці змінюють хутро, пристосовуючись до пір року, деякі тварини линяють, змінюють забарвлення покривів; рослини, що потрапили в несприятливі умови переходять в період спокою;
  • еволюція — покращення свого виду з покоління в покоління — рослини, які зростали в посушливих умовах із часом можуть дати покоління, яке буде сприймати посуху набагато легше; тварини з роками еволюції змінюють свої покриви під кольори території, на якій проживають.
shutterstock_1656417865.jpg
Об'єкти неживої природи — це гірські породи та мінерали, водні утворення (річки, озера, льодовики), ґрунт, хмари, зорі, Сонце, Місяць, Галактики тощо.
Shutterstock_755022088_waves_viļņi.jpg
Джерела:
1. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го кл. заг. серед. освіти/ Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. - Київ: Видавничий дім "Генеза", 2022. - 256 с. : іл..
2. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го класу закл. заг. серед. освіти/ Л. Я. Мідак, Н. В. Фоменко, В. Я. Гайда, С. М. Подоляк, В. І. Кравець, І. В. Крацець, І. В. Олійник, В. П. Стахурська, З. М. Пушкар, С. В. Банах, Л. П. Козловська. - Тернопіль : Астон, 2022. - 272 с..
3. Довкілля: підруч. інтегр. курсу для 5 класу закл. заг. серед. освіти/ Олексій Григорович, Юлія Болотіна, Максим Романов. - Харків: Вид-во "Ранок", 2021.- 176 с. : іл..