Зробити дослідження, а отже і відкриття можна за будь-яких обставин.
 
Наприклад,
Жорж де Менстраль винайшов липучку-застібку, коли побачив як до його собаки причепилися реп'яхи.
 
Менстраль почав роздивлятися реп'яхи, обмірковував чому вони такі чіпкі. Під мікроскопом він побачив, що на їхніх кінчиках є малесенькі гачки — так виникла ідея використати творіння природи як прототип для створення штучного винаходу на користь людини.
 
липучка.png
 
Шлях від початку дослідження до вікриття можна описати такими кроками (це умовно — в житті все може бути або простіше, або складніше):
  1. Спостерігати;
  2. Ставити запитання;
  3. Відповідати на посталені запитання — формувати здогадки, гіпотези;
  4. Перевіряти свої здогадки (гіпотези);
  5. Проводити практичне дослідження;
  6. Перепровіряти гіпотезу, результати досліджень;
  7. Робити висновок;
  8. Опирюднити висновок (результати досліджень) у колі професіоналів.
Людина зажди досліджувала навколишній світ. Тварини теж його досліджують, навчаються у ньому жити та пристосовуються. 
Лише людина (як вид homo sapiens) здатна до творіння в повній мірі. 
Цікавість і бажання покращити чи полегшити життя змушують нас щоденно спостерігати, експериментувати та знаходити нові рішення.
 
Наприклад,
  • Винайдення кресала допомогло швидко добувати вогонь. Смолоскип та свічка дозволили його переносити. Горючі речовини та сірники — запалювати за потреби. Електрика допомогла поширювати світло без вогню. Газові, електричні прилади чи механізми (за принципом дії кресала) дозволили людині використовувати вогонь безпечно і навіть носити із собою (запальнички, пальники тощо).
  • Винайдення колеса дозволило перевозити речі та пришвидшило розвиток будівництва, торгівлі тощо.
  • Винайдення електрики дозволило освітлювати будинки, створювати різні електричні пристрої та системи.
  • Винайдення Інтернету вплинуло абсолютно на усі сфери життя людини. 
Передача інформації, її обробка та збереження зараз не можливі без Інтернету. 
 
Важко знайти людину, яка б могла уявити своє життя без благ Інтернету. 
Не існує маленьких відкритів чи винаходів! Навіть маленька, здавалося б, непомітна деталь як-от застібка-липубка чи замок-застібка можуть змінити світ (впливаючи на всі сфери та галузі життя людини).
Джерела:
1. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го кл. заг. серед. освіти/ Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. - Київ: Видавничий дім "Генеза", 2022. - 256 с. : іл..
2. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го класу закл. заг. серед. освіти/ Л. Я. Мідак, Н. В. Фоменко, В. Я. Гайда, С. М. Подоляк, В. І. Кравець, І. В. Крацець, І. В. Олійник, В. П. Стахурська, З. М. Пушкар, С. В. Банах, Л. П. Козловська. - Тернопіль : Астон, 2022. - 272 с..
3. Довкілля: підруч. інтегр. курсу для 5 класу закл. заг. серед. освіти/ Олексій Григорович, Юлія Болотіна, Максим Романов. - Харків: Вид-во "Ранок", 2021.- 176 с. : іл.. 
4. Картинки: www.canva.com