Вознесенський ліцей імені Т.Шевченка

Історія школи

На місці Вознесенської гімназії імені Тараса Шевченка наприкінці 70-х років ХІХ ст. була відкрита жіноча гімназія, яка була споруджена на кошти земства. Це була невелика двоповерхова будівля з чудово виготовленими в Херсоні залізними сходами, світлими класними кімнатами, гарним вестибюлем та невеликим залом. У цій гімназії навчалася старша сестра видатного художника Є.А. Кібрика Марія.

В 1907 тa 1916 років У 19-20 століттях в місті працювали народна школа, двохкласне та чотирьохкласне училища, чоловіча та жіноча гімназії. Проте освіту в гімназіях здобували переважно діти дворян, купців, чиновників.

Після Жовтневого перевороту 1917 року у приміщенні колишньої жіночої гімназії була відкрита «Школа робочої молоді».

А у другій половині 30-х років «Школа робочої молоді» була перетворена на семирічну школу № 4, а наприкінці 30-х років стала середньою школою № 1.

За часів Другої світової війни приміщення школи № 1 було значно пошкоджено і частково зруйновано. Загарбники перетворили цю будівлю на конюшню, вікна заклали цеглою і на першому поверсі утримували своїх коней.

Після звільнення міста вчителі та діти почали відновлювати шкільне приміщення, а після закінчення війни школі № 1 було присвоєно ім'я генерал - лейтенанта танкових військ Трофима Танасчишина, який брав участь у визволенні міста Вознесенська.

Перший випуск Вознесенської середньої школи № 1 - це 1944-1945 навчальний рік, школу того року закінчило 16 учнів. З 1945 по 1951 роки 10 класів середньої школи № 1 закінчило 120 учнів. У 50-х роках директором середньої школи № 1 працював Домущей Сергій Григорович, ветеран Великої Вітчизняної війни. У 1969 році школу очолив Мущинський Мусій Трофим Танасчишин Олексійович, при якому до старої будівлі був прибудований новий корпус школи.

У 1975-го року директором школи став Кабашний Олександр Якович. В 1989 році в школі № 1 вперше в місті було відкрито спеціалізовані класи гуманітарного та спортивного напрямків.

У 1992 році директором було призначено Савченка Анатолія Івановича і вже з 1 вересня у 1993 року на базі Новий корпус гімназії загальноосвітньої середньої школи № 1 запрацював заклад нового типу Вознесенська гімназія № 1, яка була створена за рішенням Вознесенської міської ради. У 2002 році директором гімназії було призначено Волкова Олександра Володимировича. З 2004 року посаду керівника обіймає Луков Віталій Дмитрович. У 2006 гімназію очолила Нечипорук Інна Миколаївна. Із серпня 2016 року директором гімназії призначено Дворецьку Ларису Іванівну.

Протягом своєї 25-річної історії Вознесенська гімназія імені Тараса Шевченка стабільно розвивається, a також впевнено демонструє результативність в різних напрямках діяльності: інтелектуальному, творчому, спортивному. У цьому є вагомий внесок кожного з директорів.

Гімназія має свої символи та атрибути. У 1994 році було створено гімн гімназії. Автор тексту гімну: Заремба Людмила Терентіївна, учитель російської мови та літератури, автор музики Сенчин Микола Платонович, на той час директор Вознесенської музичної школи.

Ескіз емблеми гімназиста був розроблений у 2003 році викладачем- образотворчого мистецтва Малючковою Оленою Федорівною. Прапор гімназії був затверджений у 2010 році.

Емблема та прапор гімназії Основні напрямки розвитку закладу за 2014-2019 роки. У 2014 році наш заклад переміг в обласному конкурсі щодо організації роботи з пропаганди творчості великого генія українського народу Тараса Шевченка.

3 2014 року гімназія долучається до дослідно-експериментальної роботи з упровадження курсу «Фінансова грамотність».

Цього ж року Вознесенська гімназія заключила договір про партнерську співпрацю із Миколаївським національним аграрним університетом (факультет довузівської підготовки) та стала філією філія підготовчих курсів, яка працює й нині.

Гімназія постійно прагне бути чимось більшим, ніж місцем традиційної передачі знань. Це заклад, де суб'єкти шкільного життя слухають і поважають одне i важливі рішення обговорюються й одного, a приймаються всіма учасниками освітнього процесу. Саме тому, коли у 2017 році Вознесенській гімназії пощастило «Демократична стати школа», учасником котра Програми реалізується Європейським Центром імені Вергеланда.

За допомогою тренерів Програми шкільна команда розглядала питання освіти щодо прав людини, училася співпрацювати з громадою та залучати партнерів для подальшої демократизації шкільного середовища, опрацьовувала нормативні документи, визначала цінності (це викликало активну дискусію серед представників різних сторін освітнього процесу). Практичні вправи допомогли зрозуміти: лише сівши за спільний стіл, обговоривши інтереси і уявивши себе в ролі іншого, можливо відбудовувати партнерські відносини і формувати справді демократичне врядування школою. Навчання було цікавим, корисним та емоційно насиченим. З'явилися нові ідеї, напрацьовано бачення демократичних змін у нашому освітньому закладі. Участь у проекті «Демократична школа» стала поштовхом до усвідомлення учнями своєї ролі у житті гімназії. Навчання у «Демокритичній школі».

Iз метою пропагування серед школярів, їхніх батьків та вчителів дбайливого ставлення до енергоресурсів, формування особистої відповідальності за тепло та комфорт у своїх помешканнях, виховання свідомого екологічно-орієнтованого споживача житлово-комунальних послуг гімназисти долучаються до Інноваційного Проєкту «Енергоефективні школи: нова генерація».

Із метою поліпшення умов навчання дітей та запровадження інноваційних освітніх практик в освітньому закладі Вознесенська гімназія імені Тараса Шевченка стала переможцем грантового конкурсу «Моя школа-2017» та реалізувала проект «Безпечна школа» в рамках програми «Моя школа-2017» Фонду громади Вознесенська встановления системи внутрішнього охоронного відеоспостереження. Проект реалізовано за фінансової підтримки депутатів Миколаївської обласної ради Крета Юрія та Невеселого Владислава.

У 2018 році учитель англійської та німецької мови Варзацький В.В. долучається до проекту «Наша школа-наша справа» за підтримки Інституту Тете, який спрямований на реалізацію ініціативи школярів з покращення шкільних класів, шкільного двору та парку поблизу школи.

Учні активно долучилися до Екологічно-освітнього проекту «Компола» та виграли компостер для переробки харчових відходів, який встановили на території гімназії.

Педагоги нашого освітнього закладу є активними учасниками тренінгів Академії інноваційного розвитку та Школи зростання фахової майстерності «Від науки в собі до навчання в житті». Це сучасні форми підготовки педагогічних кадрів до інноваційної діяльності.

1 вересня 2018 року до Вознесенської гімназії приєднано Вознесенську спеціалізовану школу І ступеня № 1.

21 січня 2019 року Вознесенська гімназія № 1 розпочинає процедуру щодо присвоєння закладу імені Тараса Шевченка. Після проходження усіх етапів відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення громадського обговорення під час розгляду питань про присвоения юридичним особам та об'єктам права власності, які за ними. закріплені, об'єктам права власності, які належать фізичним особам, імен (псевдонімів) фізичних осіб, ювілейних та святкових дат, назв і дат історичних подій» від 24.10.2012 № 989 Вознесенській гімназії № 1 присвоєно ім'я Тараса Шевченка.

Старт Нової української школи.

31 вересня 2018 року першокласники Вознесенської гімназії імені Тараса Шевченка разом з класними керівниками Видиборенко А.В. та Єремеєвою І.В. розпочали навчання за моделлю Нової української школи. А з 2019-2020 н.р. підхопили естафету з першачками Бербега О.В. та Кауліна Г.В.

Відповідно до Нового Державного стандарту початкової освіти (від 21.02.2018 р. № 87) одним із ключових компонентів НУШ у нашій гімназії було створення сучасного освітнього середовища, яке передбачало перегляд зміни фізичного, просторово-предметного оточення, програм та засобів навчання.

Вчителі 1-2 класів працюють не просто в світлих та затишних класах, а ще й мають технічно обладнане комп'ютеризоване місце. У нашій гімназії вже створено такі кабінети, у яких умови для навчання дітей спрямовані на розвиток дитини та її мотивації до навчання. Тут є мобільні робочі місця, які легко трансформуються lego крокує Миколаївщиною для групової, командної та проектної роботи. Відокремлена зона відкриттів для тих речей, що розпалюють уяву дитини. Вона містить мистецькі матеріали, мікроскоп, пісочні годинники, розвиваючі ігри «Розумий лис», «Танграм», настільні ігри, лепбуки, набори «Мисливці на комах», набори лего, компаси, художню літературу тощо.

Вчителі початкових класів, які працюють. в умовах НУШ, пройшли перенавчання при МОІППО та підвищили свою кваліфікацію. В інтерактивній формі вивчили освітні галузі нового Державного стандарту, визначили систему управління змістом освіти через стандарт, ознайомилися з модельними програмами. Практичний семінар НУШ склали календарне планування, пройшли навчання на онлайн-платформі EdEra. Наші вчителі отримали свободу дій самостійно обирають навчальні матеріали, імпровізують та експериментують. Учителі не зупиняються на досягнутому та активно займаються самоосвітою.

Батьки учнів нашої гімназії тісно співпрацюють з учителями у такий спосіб: беруть участь у постійному діалозі, у тому числі під час ранкових зустрічей, тренінгів, батьківських зборів, круглих столів, конференцій тощо;

організовують додаткову комунікацію («батьківські зустрічі», обміни книжками та іграми тощо);

допомагають в організації виховних заходів, проведенні класних і позашкільних занять, є учасниками конкурсів, змагань.

Розвиток матеріально-технічної бази школи.

Покращення матеріально-технічної бази гімназії відбувається за рахунок коштів міського бюджету (загальний фонд, спеціальний фонд), субвенції НУШ коштів обласного бюджету за сприяння депутатів обласної ради, коштів благодійного форду «Фонд сприяння розвиткові гімназії» та залучених коштів. Так, у 2017 році був розширений та відремонтований ганок на внутрішньому вході в гімназію, оновлено кахельне покриття на центральному вході, проведено поточний ремонт коридору 1 поверху.

У 2018 році було встановлено систему внутрішнього охоронного відеоспостереження. Таке нововведення допомагає не лише покращити стан безпеки учасників освітнього процесу, а й надає можливість оперативного реагування у разі виникнення нестандартних ситуацій. Проект реалізовано в рамках програми «Моя школа» Фонду громади Вознесенська. Крім того, цього ж року було проведено поточний ремонт туалетних кімнат та каналізаційної системи у корпусі 5-11 класів, встановлено мультимедійні системи в актову залу, в навчальні кабінети № 15, № 18.

У 2019 році придбано та встановлено рекуператори, оновлено освітлення в кабінетах початкової ланки, встановлено швидкісний Інтернет та Wi-Fi по всій території гімназії. Державна субвенція НУШ дозволила оновити меблі та комп'ютерне обладнання, придбати сучасні дидактичні матеріали в початкові класи, які працюють за програмами Нової Української Школи.

У 2019 році також було придбано та встановлено вуличний тренажерний майданчик із захисним гумовим покриттям, оновлено «куточки відпочинку» на шкільному подвір'ї. Оформлено бібліотеку гімназії відповідно до нових вимог. Постійно ремонтується та поновлюється технологічне обладнання у шкільній їдальні.

Орієнтири подальшого розвитку закладу освіти

Відповідно до Концепції старшої профільної освіти гімназія планує перехід до 12-річної середньої школи із трирічною старшою профільною школою, що й надалі дозволить реалізовувати поглиблене вивчення окремих шкільних предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб учнів. Це дозволить акумулювавши в профільній ланці якісний кадровий склад педагогів та відповідну навчально-методичну й матеріально-технічну базу.

Ще залишились нереалізовані плани, мрії, які неодмінно здійсняться, а головне учні не зупиняться у своєму прагненні змінювати школу, змінювати місто, державу, а батьки і педагоги об'єднуються навколо них, щоб підтримати, надихнути.

Дані оновлені: