Опорний комунальний заклад «Ліцей Козятинської міської ради Вінницької області» здійснює освітню діяльність одночасно на різних рівнях загальної середньої освіти (початкова, базова середня, профільна середня).
Головною метою діяльності ліцею є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
Завданнями ліцею в статусі опорного закладу освіти є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти.
Здобуття повної загальної середньої освіти в ліцеї здійснюється за денною, дистанційною, екстернатною (в т.ч. вибірковий екстернат), сімейною формами чи формою педагогічного патронажу. З метою забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в закладі функціонують інклюзивні класи.
За письмовими зверненнями батьків учнів утворюється група (групи) подовженого дня, у тому числі інклюзивні, фінансування якої (яких) здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством.
В ліцеї здійснюється політика нетерпимості до будь-яких проявів булінгу (цькування).
Залучення учнів ліцею під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.
Освітня програма ліцею розробляється на основі типової, а також з урахуванням функціонування класів, що працюють за науково-педагогічним проєктом «Інтелект України».
У старшій школі організовано поглиблене вивчення української мови та літератури, англійської мови, математики та економіки, хімії та біології. З урахуванням запитів здобувачів освіти можливо запровадження інших профілів. Починаючи з 8-го року навчання, з метою забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів та ефективної допрофільної підготовки, в ліцеї можуть функціонувати класи, що складаються з різнопрофільних груп з кількістю учнів не менше восьми осіб.
Виховний процес у ліцеї є невід’ємною складовою освітнього процесу і ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина.