Списування - поширена проблема, з якою зіштовхуються багато вчителів, коли намагаються перевірити справжні знання учнів. Хоча учні схильні списувати, щоб впоратися з невивченими темами, такий підхід може мати негативні наслідки в довгостроковій перспективі. У цій статті ми пропонуємо Вам розглянути поради, як використовувати функціонал МійКлас, щоб мінімізувати списування з боку учнів.
1.Обмеження часу виконання роботи
Щоб зменшити ймовірність того, що учень буде шукати правильні відповіді в інтернеті під час виконання тесту або домашнього завдання, можна встановити часовий ліміт, наприклад, 40 хвилин. Таким чином, учень матиме менше часу на пошук правильних відповідей, оскільки робота буде закрита автоматично після закінчення вказаного викладачем часу.
Обмеження часу можна вказати на етапі «Параметри та огляд» тесту.
- У розділі «Налаштування» натисніть «Редагувати» поруч з опцією «Обмеження часу».
- Далі виберіть «Обмежити час виконання».
- Вкажіть час виконання, наприклад: 40 хвилин.
- Збережіть зміни, натиснувши на синю іконку.
2.Скорочення часу доступу до роботи
Щоб запобігти ситуаціям, коли учні, які закінчують раніше, допомагають іншим однокласникам отримати відповіді, ми рекомендуємо давати завдання всім учням одночасно, а також встановлювати короткий дедлайн. Наприклад, завдання доступне для всіх учнів з 14:00 до 15:00. Після закінчення дедлайну завдання буде надіслано автоматично.
Дедлайн можна вказати на етапі створення тесту «Параметри та огляд».
- Спочатку в розділі «Налаштування», поруч з опцією «Початок терміну здачі», натисніть «Редагувати» і вкажіть дату і час, коли робота буде доступна студентам. Після внесення змін не забудьте їх зберегти!
- Потім у тому ж розділі «Налаштування» натисніть «Редагувати» навпроти опції «Дата здачі і закінчення» і вкажіть дату і час, коли робота буде доступна учням.
Цей параметр можна використовувати разом з рекомендацією щодо обмеження часу. Наприклад, робота доступна для учнів 18 листопада з 14:00 до 15:00 і на її виконання відводиться 40 хвилин.
3.Укажіть, коли учень дізнається результат роботи
Щоб убезпечити себе від випадків, коли учень допомагає однокласникам отримувати відповіді під час тестування, викладач має можливість вказати на сайті, в який момент учень побачить результат своєї роботи та відповіді. Доступні наступні обмеження:
- Учень бачить результат відразу після завершення роботи.
- Учень отримує результат після того, як всі учасники завершили свою роботу.
- Учень отримує результат після того, як вчитель перевірив роботу.
Щоб учень не міг дізнатися результат своєї роботи і передати інформацію однокласникам, рекомендуємо дозволити перегляд результатів тільки після того, як усі учасники завершили роботу або після того, як ви, як вчитель, перевірили роботу.
Це обмеження також можна встановити на кроці «Параметри та огляд» під час створення тесту:
- У розділі «Налаштування», поруч з опцією «Учні можуть бачити результат роботи відразу після її виконання», натисніть «Редагувати».
- Далі вкажіть бажане обмеження: «Коли робота завершиться для всіх» або «Після перевірки роботи».
- Далі Ви можете вказати, коли учні побачать загальний результат роботи (без правильних відповідей і розв'язку — коли всі учасники закінчать роботу або коли учень закінчить розв'язування тесту.
- Збережіть зміни, натиснувши на синю іконку.
З цими налаштуваннями учні побачать лише сповіщення про завершення роботи, але правильні відповіді та розв'язок будуть доступні або після того, як всі однокласники виконають роботу, або після того, як вчитель позначить роботу як перевірену, натиснувши на кнопку «Перевірено».
4.Перемішати порядок завдань у контрольній роботі
Щоб ще більше ускладнити можливість учням списувати, вчителю може допомогти налаштування, яке дозволяє надіслати контрольну роботу з перемішаним порядком завдань. Якщо це налаштування увімкнено, учні отримають одну й ту саму контрольну роботу, але завдання будуть у різному порядку для кожного учня. Вибираючи перемішування завдань у контрольній роботі, теорія завжди залишається на початку роботи або на початку конкретного набору завдань.
Увімкнути перемішування порядку завдань можна на етапі створення контрольної роботи в розділі “Можливості та огляд”.
- У розділі “Налаштування” навпроти опції “Перемішати завдання” натисніть “Редагувати”.
- Далі виберіть “Випадковий порядок завдань”.
- Збережіть зміни, натиснувши на синю іконку.
5. Попросити учнів завантажити процес розв'язання завдання
Щоб переконатися, що введена відповідь була отримана учнем самостійно, вчитель може створити та додати в контрольну роботу завдання типу “Відповідь із файлом” і попросити учнів додати фотографію своїх записів або процесу розв'язання конкретних завдань.
Щоб додати таке завдання до контрольної роботи:
- На етапі створення контрольної роботи в розділі “Завдання” натисніть кнопку “Створити власне завдання”.
- Оберіть тип завдання “Відповідь із файлом”.
- Створіть запитання та натисніть “Продовжити”.
- Вкажіть назву завдання, натисніть “Продовжити”, і завдання буде додано до контрольної роботи.
Під час виконання контрольної роботи учень зможе додати фотографію своїх записів у це завдання. Вчитель матиме змогу переглянути подані фотографії та вручну виставити бали в розділі результатів контрольної роботи.
6. Інші можливості МійКлас, які допомагають знизити можливість списування
Кожне завдання має щонайменше 50 різних генерацій.
Якщо вчитель створює контрольну роботу, використовуючи матеріали МійКлас, кожен учень отримує унікальну контрольну роботу зі своїми варіантами завдань, які відрізняються від завдань однокласників. Це суттєво зменшує можливість учнів списувати один у одного, оскільки правильні відповіді у кожного різні.
Обмежена видимість завдань для учнів.
Наприкінці тем поступово додаються нові розділи “Додаткові завдання” та “Тести для домашнього завдання”. Завдання, що включені до цих розділів, видимі лише вчителю, тоді як учень у розділі “Предмети” знайти їх не може.
Блокування доступу до завдань у “Предмети”, які включені до контрольної роботи.
Щоб учень не міг отримати рішення завдань під час виконання контрольної роботи, у розділі “Предмети” блокується доступ до завдань, які входять до активної контрольної роботи. Відповідні завдання та тести стають доступними для учня лише після здачі контрольної роботи.