Теорія:

Програмний об’єкт — це об’єкт, що є складовою певної комп’ютерної програми, наприклад, кнопка, прапорець, вікно. 
Програмними об'єктами в Scratch є спрайти (виконавці) та Сцена.

Спрайти мають такі властивості:
  • ім’я;
  • положення на Сцені;
  • розмір;
  • напрямок, в якому вони будуть рухатися;
  • колір костюма.
Кожна властивість має значення. Переглянути та змінити значення властивостей спрайтів можна в розділі Інформація (рис.1) або у вбудованому графічному редакторі.

1.PNG 
Рис.1
 
Створити новий спрайт у проекті можна кількома способами, вибравши відповідну кнопку зі списку Обрати спрайт (рис.2):
  • обрати готовий об’єкт з бібліотеки спрайтів;
  • намалювати у графічному редакторі, убудованому в середовище Scratch;
  • вивантажити з файла;
  • обрати спрайт випадковим чином; 
  • сфотографувати камерою, підключеною до комп’ютера.
2.PNG
 
Після цього новий об’єкт з’являється на вкладці Спрайти і його можна використовувати у проекті. 
 
Сцена має такі властивості:
• розмір (480 на 360 кроків виконавця);
• тло.
На сцену накладена координатна сітка. Початок координат – центр сцени.
 
21.PNG
 
На вкладці Тло можна змінити зображення на тлі Сцени, використавши кнопки зі списку Обрати тло.
 
3.PNG
Змінити значення деяких властивостей спрайтів можна і під час виконання проекту. Наприклад, через кілька кроків руху змінити колір об’єкта або його розміри, змінити положення об’єкта або взагалі сховати під час виконання деякої умови, змінити тло Сцени під час переходу на новий кадр сценарію тощо. Команди зміни властивостей спрайтів розміщені в групах Рух і Вигляд вкладки Скрипти.
Джерела:
Інформатика : підруч. для 6-го кл. закл. заг. серед. освіти / Йосиф Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2019.