\(4\) дітей
\(5\) апельсинів
Поділити порівну \(5\) однакових апельсинів між чотирма дітьми можна двома способами.
Перший спосіб. Поділити між дітьми порівну кожен апельсин.
Тоді одна дитина отримає по \(5\) частин, а кожна з цих частин цілого апельсина.
Тоді кожна дитина отримає апельсина.
Другий спосіб. Спочатку дати кожному з дітей по цілому апельсину, а 5-ий апельсин поділити між ними порівну.
Тоді кожна дитина отримає апельсина.
Отримали два рівних числа.
Щоб перейти від запису до запису , потрібно поділити \(5 \) на \(4\).
Отримаємо неповну частку і остачу. Неповна частка дає цілу частину, а остача — чисельник дробової частини
Щоб з неправильного дробу виділити цілу частину або представити у вигляді мішаного числа, треба:
1) поділити з остачею чисельник на знаменник;
2) неповна частка буде цілою частиною;
3) остачу дає чисельник, а дільник - знаменник дробової частини.
Приклад:
Виділимо цілу частину з неправильного дробу
Ділимо \(19\) на \(7\). Неповна частка дорівнює \(2\), а остача — \(5\).
Отже,
Отже,
Щоб представити мішане число у вигляді неправильного дробу, потрібно:
1) помножити його цілу частину на знаменник дробової частини;
2) до отриманого добутку додати чисельник дробової частини;
3) записати отриману суму чисельником дробу, а знаменник дробової частини залишити без зміни.
2) до отриманого добутку додати чисельник дробової частини;
3) записати отриману суму чисельником дробу, а знаменник дробової частини залишити без зміни.
Представимо у вигляді неправильного дробу число
Помножимо його цілу частину на знаменник дробової частини \(10·3=30\).
Помножимо його цілу частину на знаменник дробової частини \(10·3=30\).
До отриманого добутку додамо чисельник дробової частини \(30 + 2 = 32\).\(\) Запишемо отриману суму \(32 \) чисельником дробу, а знаменник дробової
частини залишимо без зміни, тобто \(3\).
частини залишимо без зміни, тобто \(3\).