Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Закони арифметичних дій | Згадуються закони додавання і множення, наводяться приклади їх використання. |
2. | Обчислення з багатозначними числами | Розповідають і показують на конкретних прикладах правила обчислень з багатозначними числами. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Закони переміщення і сполучення при додаванні | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Використовуючи закони переміщення і сполучення при додаванні, здійснюється усний рахунок. |
2. | Визнач, чи правильна рівність | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначається правильна чи неправильна рівність, записана у вигляді добутку чисел. |
3. | Додавання натуральних чисел в стовпчик | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Показується додавання чисел в стовпчик. |
4. | Додавання чотиризначних чисел | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Виконується додавання чотиризначних чисел в стовпчик. |
5. | Віднімання чотиризначних чисел | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Виконується віднімання чотиризначних чисел в стовпчик. |
6. | Визначення зменшуваного | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначається зменшуване. |
7. | Порядок дій | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Пропонується визначити порядок дій, не виконуючи обчислень. |
8. | Зміна місць множників і об'єднання їх у групи | 2 вид - інтерпретація | легке | 2Б. | Пропонується виконати множення, міняючи місцями множники і об'єднуючи їх у групи. |
9. | Множення багатозначних чисел в стовпчик | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Потрібно визначити добуток багатозначних чисел. Для цього застосовують запис множення в стовпчик. |
10. | Знайди значення виразу | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Потрібно знайти значення виразу, виконавши дії в зазначеному порядку. |
11. | Визначення суми чисел | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | При додаванні чисел результат визначаэться наближено. Вибирається відповідь найбільш близька до точної. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ділення багатозначних чисел | Інший | середнє | 2Б. | Виконується дія ділення багатозначних чисел. |
2. | Текстова задача «Число автобусів» | Інший | середнє | 2Б. | Визначається необхідне найменше число автобусів, щоб вивезти всіх пасажирів. |
3. | Ціна одного літра напою | Інший | важке | 3Б. | Необхідно визначити ціну 1 літра напою. Дія проводиться, переводячи грн. в коп. |
4. | Кількість крупи в магазині | Інший | важке | 3Б. | Аналізуючи умову задачі, необхідно дізнатися, якою могла б бути кількість крупи в магазині. |
5. | Множення двозначного числа на однозначне | Інший | важке | 3Б. | Виконується множення двозначного числа на однозначне, представляючи двозначне число у вигляді суми розрядних доданків. |
6. | Текстова задача | Інший | важке | 8Б. | Визначається вага 7 гномів, використовуючи запропонований малюнок, аналізуючи зв'язок між вагою гномів. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Так чи ні? | Інший | легке | 1Б. | Аналізується дія ділення і перевіряється відповідь. |
2. | Усний рахунок, застосовуючи закони дій | Інший | легке | 1Б. | Застосовуючи закони дій, проводиться усний рахунок. |
3. | Текстова задача «Вартість покупки» | Інший | легке | 1Б. | Визначити вартість покупки, знаючи ціну за 1 кг. |
4. | Віднімання багатозначних чисел | Інший | середнє | 2Б. | Потрібно знайти різницю двох багатозначних чисел. |
5. | Додавання багатозначних чисел в стовпчик | Інший | середнє | 2Б. | Пропонується знайти суму багатозначних чисел. Додавання виконується в стовпчик. |
6. | Знайди частку від ділення багатозначних чисел | Інший | середнє | 2Б. | Виконується дія ділення багатозначних чисел. |
7. | Множення багатозначних чисел в стовпчик | Інший | середнє | 2Б. | Потрібно визначити добуток багатозначних чисел. Для цього застосовують запис множення в стовпчик. |
8. | Текстова задача «Скільки додати цукерок?» | Інший | середнє | 2Б. | Пропонується проаналізувати умову і додати необхідну кількість цукерок, щоб порівну поділити дітям. |
9. | Ціна кілограма суміші | Інший | важке | 3Б. | Необхідно визначити ціну 1 кг суміші печива трьох сортів. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Закони арифметичних дій. Обчислення з багатозначними числами» | 00:10:00 | легке | 6Б. | Пропонується підрахувати відповідь усно, застосовуючи переміщувальний і сполучний закони додавання, також потрібно виконати множення, міняючи місцями множники і об'єднуючи їх в групи. Множення двозначного числа на однозначне виконується, застосовуючи розподільний закон множення відносно додавання. |
Тести (Мій+)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Закони арифметичних дій. Обчислення з багатозначними числами» | 00:10:00 | легке | 4Б. | Пропонується виконати арифметичні дії з натуральними числами: знайти зменшуване, визначити вірна або невірна рівність, записана у вигляді добутку чисел, виконати додавання чисел в стовпчик, виконати віднімання 4-значних чисел в стовпчик. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Закони арифметичних дій. Обчислення з багатозначними числами» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Пропонується визначити порядок дій, не виконуючи обчислень, аналізуючи дію ділення, перевіряється відповідь і робиться висновок: вірно або невірно виконано дію. Також пропонується розв'язати текстові завдання, в яких визначається яка вартість покупки, знаючи ціну за 1 кг, так і необхідне число цукерок, щоб порівну поділити їх дітям. |
2. | Перевірочна робота з теми «Закони арифметичних дій. Обчислення з багатозначними числами» | 00:25:00 | середнє | 15Б. | Застосовуючи закони дій, відповідь в прикладах виходить усно. Пропонується письмово виконати дії з багатозначними числами: додавання, віднімання, множення, ділення в стовпчик. Потрібно також знайти значення виразу, виконавши дії в зазначеному порядку. |