Розв’язання задач на логіку — чудова гімнастика для мозку не лише дітей, а й дорослих.
 
Щоб навчитися розв’язувати типові логічні задачі, прості й нестандартні математичні задачі, важливо знати основні прийоми та методи їх розв’язання.
Зверни увагу!
Розв’язати одну й ту ж задачу та прийти до правильної відповіді в багатьох випадках можна різними способами.
«Класичні» логічні задачі переважно текстові, мета розв’язання яких полягає в розпізнаванні об’єктів або розташуванні їх у певному порядку відповідно до заданих умов. Складнішими й цікавішими типами завдань є задачі, в яких окремі твердження є істинними, а інші хибними.
Основні методи розв’язання логічних задач
1. Метод міркувань (послідовних, або "з кінця").
 
Найпростішим способом вирішення нескладних задач, є метод послідовних міркувань з використанням усіх відомих умов. Оскільки висновки з тверджень, що надаються в умові задачі, поступово приводять до відповіді.
 
Метод "з кінця" чудово підходить до задач, у яких нам відомий результат, а потрібно відновити початкову картину.
 
2. Табличний спосіб
 
Суть методу полягає в подачі отриманих результатів міркувань над умовою у вигляді спеціально складаних таблиць. Залежно від виду висловлювання істиного чи хибного, у табличці позначають відповідний знак \(+\), \(-\) або \(1\), \(0\).
Приклад:
Василько, Петрик та Оленка грали в баскетбол. Й коли було влучено м'ячем у кошик: Василько вказав, що  "М’яч закинув Петрик", Петрик заперечив  "М’яч закинула Оленка", а Оленка стверджувала, що "Я не закунила".
Хто ж влучив, якщо лише одне з тверджень, сказаних дітьми є неправдою?
Складемо табличку, де вкажемо всі твердження та можливі варіанти відповіді. Та послідовно заповнимо позначками \(+\) якщо твердження істине та \(-\) , якщо хибне. Аналізуємо кожне з тверджень,  зоповнюючи стовпчик виходячи з припущень.
 
  М’яч закинув Василько М’яч закинула Оленка М’яч закинув Петрик
"М’яч закинув Петрик" _ _ +
"М’яч закинула Оленка" _ + _
"Я не закунила" + - +
 
Як бачимо, нам підходить третій варіант: якщо припустити, що "М’яч закинув Петрик", то відповідне твердження є істинним, твердження "М’яч закинула Оленка" є хибним, й відповідно "Я не закунила" — істина. 
Значить,  правильна відповідь — м’яч закинув Петрик.
 
3. Метод блок-схем
 
Оптимальним варіантом для розв’язання задач на зважування й на переливання рідин вважається саме метод блок-схем. Порядок такого методу наступний:
  • графічно (за допомогою блок-схеми) описуємо послідовність виконання операцій;
  • визначаємо порядок їх виконання;
  • у таблиці фіксуємо поточні стани.
4. Ще одним цікавим методом, є графічний (зокрема, «дерево логічних умов», метод кіл Ейлера).
 
5. За допомогою алгебри висловлювань (з цим методом познайомитесь пізніше).