Теорія:

Привіт, друже! Сьогодні ми будемо вчитися розв'язувати  задачу на знаходження невідомого доданка.
 
Матуся дала мені \(8\) цукерок — \(5\) карамельок і кілька шоколадних. Скільки шоколадних цукерок дала мені матуся?
цук1.png
 
Намалюємо схему до задачі.
 
схема.png
 
Цю задачу можна розв'язати двома способами.
Перший спосіб
\(8\) цукерок — це ціле число— кількість карамельок і шоколадник цукерок. Карамельок було \(5\) — це  не всі \(8\) цукерок, отже, їх була частина, тоді  решта  цукерок були шоколадні. А щоб знайти решту, треба виконати дію віднімання
\(8 - 5 = 3\).
Другий спосіб
\(8\) цукерок, що дала мені матуся — це сума карамельок і шоколадних разом. Якщо карамельок — \(5\), то, щоб дізнатися, скільки  у мене шоколадних цукерок, треба від числа всіх цукерок відняти число карамельок.
Щоб знайти невідомий другий доданок, треба від суми відняти відомий перший доданок.
Отже, від суми 8 віднімемо відомий перший доданок — 5, і отримаємо невідомий другий доданок.
\(8 - 5 = 3\)
  
Відповідь: у мене \(3\) шоколадні цукерки.
 
Розв'яжемо іншу задачу.
На столі лежало кілька тістечок, мама поклала ще \(2\) тістечка. Тістечок стало \(6\). Скільки тістечок лежало на столі спочатку?
 
сх5.png
 
Намалюємо схему до задачі.
 
сх6.png
 
Цю задачу можна розв'язати двома способами.
 
Перший спосіб:
 
\(6\) тістечок — це ціле число, яке отримали в результаті об'єднання. Матуся поклала \(2\) тістечка — це  не всі \(6\) тістечок, отже, вона поклала частину, тоді спочатку на столі лежала теж частина тістечок. А щоб знайти частину, треба виконати дію віднімання:  
\(6 – 2 = 4\).
 
Другий спосіб:
 
\(6\) тістечок, що лежали на тарілці після того, як матуся поклала ще — це сума — кількість тих тістечок, що лежали спочатку і тих, що поклала матуся разом. Матуся поклала \(2\) тістечка — це другий доданок, отже, щоб дізнатися, скільки  тістечок лежало спочатку, треба від числа всіх тістечок відняти ті, що поклала матуся.
Щоб знайти невідомий перший доданок, треба від суми відняти відомий другий доданок.
Отже, від суми \(6\) віднімемо відомий другий доданок — \(2\), і отримаємо невідомий перший доданок.
\(6 - 2 = 4\)
  
Відповідь: на столі лежало \(6\) тістечок.