Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Однозначні та багатозначні слова | Учні вчаться розпізнавати однозначні та багатозначні слова, визначати їх лексичне значення. |
2. | Пряме і переносне значення слів | Учні знайомляться з поняттями «пряме» і «переносне» значення слова. |
3. | Слова, протилежні за значенням | Учні знайомляться зі словами, протилежними за значенням. |
4. | Слова, близькі за значенням | Учні знайомляться зі словами, близькими за значенням, вчаться використовувати їх у мовленні. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | «Так чи ні?» | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Учні вчаться розрізняти між собою слова близькі і протилежні за значенням. |
2. | Цікаві слова | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Учні добирають слова до малюнка , використовуючи ознаку кожного слова. |
3. | Знайди пару | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Учні вчаться добирати слово, протилежне за значенням з набору запропонованих слів. |
4. | Знайди помилку | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні знаходять серед слів, близьких за значенням зайве слово. |
5. | Відгадай загадки | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні відгадують загадки, відгадками яких є слова-омоніми, знаходять малюнок-відгаду до кожної загадки. |
6. | Третій зайвий | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні розвивають уміння розрізняти між собою слова в прямому і переносному значенні, відшукують слово, вжите в прямому значенні серед поданих. |
7. | Продовж речення | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні закріплюють уміння добирати слова, протилежні за значенням. |
8. | Скарби | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Учні вчаться відрізняти між собою слова близькі і протилежні за значенням, групувати їх за значенням. |
9. | Мовний потяг | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Учні розвивають уміння розпізнавати однозначні й багатозначні слова, визначати їх лексичне значення. |
10. | Скажи навпаки | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Учні записують слова, протилежні за значенням, користуючись при потребі слова для довідки. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Близькі і протилежні за значенням слова. Слова, що мають кілька значень» | 00:20:00 | середнє | 5Б. | Учні закріплюють уміння добирати слова, близькі і протилежні за значенням, розрізняти значення слів, що звучать однаково, але мають різне значення. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Діагностична робота з теми«Близькі і протилежні за значенням слова. Слова, що мають кілька значень» | 00:30:00 | важке | 13Б. | Узагальнення та систематизація знань з теми «Близькі і протилежні за значенням слова. Слова, що мають кілька значень» |