Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Тематичні групи слів | Учні знайомляться з поняттями «тематична група слів», вчаться розподіляти слова на тематичні групи. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Назви одним словом | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Учні тренуються об'єднувати тематичну групу слів спільною назвою. |
2. | Вибери слово | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Учні вчаться розподіляти слова за тематичними групами, читають і вибирають серед поданих слово, що відноситься до тієї ж тематичної групи. |
3. | Гра «Кольорові слова» | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні розподіляють слова за кольором, яким можна це слово намалювати. |
4. | У подорож | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні розвивають уміння розподіляти слова за тематичними групами. |
5. | Дай назву групі слів | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні вчаться визначати спільні (родові) ознаки предметів навколишнього світу. Розвивають логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, порівняння, узагальнення. |
6. | Четверте зайве | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Учні вчаться групувати слова за родовими та видовими ознаками і знаходять зайве поняття. |
7. | Гра «Засели будиночки» | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Учні читають слова ввічливості і розселяють їх в будиночки, за смисловою ознакою. Вправа формує потребу вживати ввічливі слова у мовленні. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Відгадай слово | Інший | важке | 1Б. | Учні відгадують і записують слово з поданих букв, спираючись на підказку — назву тематичної групи. |
2. | Добери ознаку | Інший | важке | 3Б. | Учні закріплюють поділ слів на тематичні групи, вибирають зі слів довідки відповідну ознаку. |
3. | Хованки | Інший | важке | 2Б. | Учні розвивають уміння добирати слова однієї тематичної групи, розвивають увагу, логічне мислення, словниковий запас. |
4. | Де тематична група? | Інший | важке | 1Б. | Учні знаходять тематичну групу слів серед запропонованих. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Тематичні групи слів» | 00:20:00 | середнє | 6Б. | Учні вчаться об’єднувати слова в групи за спільними ознаками і навпаки — розподіляти їх на кілька тематичних груп за відмінними ознаками. |
Тести (Мій+)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Діагностична робота з теми «Тематичні групи слів» | 00:30:00 | середнє | 11Б. | Перевіряється умяння об’єднувати в групи за спільними ознаками та навпаки — розподіляти їх на кілька груп за відмінними ознаками. |