На курсі Природничі науки можна розпочати тренувати вміння вчитися впродовж життя та досліджувати світ навколо.
Щоб стати дослідником/дослідницею важливо вміти помічати та вірно визначати причинно-наслідкові зв'язки між різними об'єктами та явищами.
Причина — це початкова подія чи явище, що стали рушійною силою для зародження інших явищ чи подій.
 
Наслідок — це кінцевий результат (дія, явище, подія тощо), що був ініційований певними діями, явищами (причинами). 
Зверни увагу!
У науці дуже важливо правильно вирізняти що є причиною, а що наслідком.
Наприклад
1. Виділення бульбашок газу при змішуванні соди та оцту — це наслідок хімічної реакції. Причина цього хімічного явища — контакт двох хімічних речовин, які взаємодіють між собою.
 
2. Сильна жара (причина) спричинає інтенсивне випаровування води із річок, озер, морів та океанів, в результаті — в атмосфері накопичується  багато вологи, яка опадає на землі сильними зливами та грозами (наслідок). 
 
Ланцюг причин і наслідків можна розбирати дуже довго. Наприклад, шукати причину тривалої жаркої погоди та високої температури (жара — буде наслідком).
Або рухатися в іншому напрямку: взяти зливу за причину, що призвела до руйнування гірських порід. вимивання сільськогосподарських культур тощо (наслідки). Кожен наслідок, стане причиною для формування інших наслідків. Таким чином можна відслідкувати причинно-наслідкові ланцюжки (зв'язки) багатьох подій та явищ.
 
зшорои.jpg
 
Пригадай, щоб почати і провести наукове дослідження потрібно зробити наступні кроки:
 
1. Визначити проблему та сформувати мету.
2. Опрацювати доступних джерел інформації.
3. Сформувати певну гіпотезу.
4. Провести пошук та аналіз інформації (теоретичне дослідження).
5. Здійснити спостереження, експеримент або дослідження.
6. Проаналізувати свої результати.
7. Перевірити результати: підтвердити чи спростувати.
8. Сформувати висновки.
9. Оприлюднити результати в науковій спільноті.
Зверни увагу!
Для проведення будь-якого наукового дослідження важливо володіти навичками вимірювання та графічного підтвердження чи представлення інформації (у вигляді графіків, таблиць, схем, діаграм тощо). 
Досліднику/дослідниці важливо володіти і певними особистими якостями, щоб досягнути успіху:
 
- наполегливість;
- уміння зосереджуватись та дотримуватись плану;
- використовувати навички критичного та аналітичного мислення для максимального занурення в ситуацію чи тему дослідження;
- ініціативність;
- не боятися помилок та починати з початку;
- оптимізм та віра в свої сили;
- загальна ерудиція та вміння слухати свою інтуїцію;
- вміння справлятися із одноманітною та рутинною роботою.
Джерела:
1. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 6-го кл. заг. серед. освіти/ Д. Д. Біда. — Київ: Видавничий дім "Освіта", 2023. - 256 с. : іл..
2. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 6-го класу закл. заг. серед. освіти/ Л. Я. Мідак, Н. В. Кокар, В. І. Кравець, Н. В. Фоменко, І. В. Кравець, Г. Я. Жирська. — Тернопіль : Астон, 2023. - 256 с..
3. Картинки: www.canva.com.