Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Фразеологія як розділ мовознавства. Фразеологізми, їх класифікація | Формування мовних компетентностей із теми «Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів». |
2. | Джерела української фразеології | Формування знань про виникнення фразеологізмів, їх різноманітність. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Вибери фразеологізм | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологічні одиниці. |
2. | Знайди фразеологізм | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Закріплення вивченого теоретичного матеріалу про фразеологічне багатство мови. |
3. | З історії фразеологізмів | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Закріплення вмвченого про фразеологію та значення фразеологізмів. |
4. | Знайди однакові за значенням | 3 вид - аналіз | середнє | 3Б. | Уміння добирати фразеологізми-синоніми, що мають спільне значення. |
5. | Знайди синоніми | 1 вид - рецептивний | середнє | 3Б. | Уміння добирати синоніми до фразеологізмів. |
6. | Фразеологізм у ролі підмета | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. |
7. | Фразеологізм у ролі присудка | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. |
8. | Правильно-неправильно | 3 вид - аналіз | середнє | 4Б. | Закріплення вивченого про нормативність використання фразеологізмів. |
9. | «Джерела пружно б'ють» 1 | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізму. |
10. | Хто автор? | 1 вид - рецептивний | середнє | 1Б. | Закріплення вивченого про крилаті вислови, афоризми. |
11. | Доповни фразеологізм | 1 вид - рецептивний | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. |
12. | Фразеологізм-речення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати будову фразеологізмів. |
13. | Фразеологізм-словосполучення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати будову фразеологізмів. |
14. | Заміни слово | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Уміння застосовувати фразеологізми, збагачувати мовлення сталими висловами. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Установи відповідність (антонімічні пари фразеологізмів) | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про фразеологізми-антоніми. |
2. | Фразеологічні зрощення (ідіоми) | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. |
3. | Фразеологічні вислови | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. |
4. | Альфа й омега | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про фразеологізми як засіб збагачення мовлення. |
5. | Ти перекладач | Інший | важке | 4Б. | Закріплення вивченого про фразеологічне багатство української мови. |
6. | «Паспорт» фразеологізму | Інший | важке | 3Б. | Закріплення вивченого про фразеологізми. |
7. | Переклади типові мовні звороти | Інший | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про типові мовні звороти (мовні кліше). |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Фразеологізм-слово | Інший | середнє | 1Б. | Уміння аналізувати будову фразеологізмів. |
2. | Фразеологізм у ролі обставини | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. |
3. | Фразеологізм у ролі означення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. |
4. | Фразеологізм у ролі додатка | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. |
5. | «Джерела пружно б'ють» 2 | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізму. |
6. | «Джерела пружно б'ють» 3 | Інший | середнє | 2Б. | Уміння визначати джерело походження фразеологізму. |
7. | Склади речення | Інший | важке | 4Б. | Уміння вводити багатозначні фразеологізми в речення залежно від їх значення. |
8. | Склади есе | Інший | важке | 10Б. | Уміння використовувати фразеологізми у власному висловленні. |
9. | Фразеологічні єдності | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. |
10. | Фразеологічні сполуки | Інший | важке | 1Б. | Удосконалення вивченого про класифікацію фразеологізмів. |
11. | Відповідність | Інший | важке | 4Б. | Удосконалення вивченого про значення фразеологізмів. |
12. | Визнач стиль | Інший | важке | 5Б. | Уміння визначати, до якого стилю мовлення належать фразеологізми. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:10:00 | середнє | 7Б. | Завдання для систематизації вивченого про фразеологію. |
2. | Контрольна робота з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:25:00 | середнє | 11Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота 1 з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:15:00 | середнє | 13Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. |
2. | Домашня робота 2 з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. |
3. | Перевірна робота з теми «Основні групи фразеологізмів, синонімія й антонімія фразеологізмів» | 00:25:00 | середнє | 14Б. | Перевірка знань, умінь і навичок із теми «Основні групи фразеологізмів, багатозначність, синонімія й антонімія фразеологізмів». |