Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Загальна характеристика складнопідрядного речення | Теоретичні відомості про складнопідрядне речення. |
2. | Як розрізнити сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні? | Подано відомості про те, як розрізняти сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні. |
3. | ЩО, ЯК, КОЛИ, ЧИМ | Подано відомості про те, коли ЩО, ЯК, КОЛИ, ЧИМ виступають сполучниками, а коли сполучними словами. |
4. | Яким членом речення є сполучне слово в СПР? | Теоретичні відомості про синтаксичну роль сполучних слів. |
5. | Класифікація складнопідрядних речень (СПР) | Теоретичні відомості про види складнопідрядних речень. |
6. | Розділові знаки в складнопідрядному реченні | Подано інформацію про особливості вживання розділових знаків у СПР. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ознаки СПР | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Перевірка теоретичних знань про особливості будови, засоби зв'язку частин складнопідрядного речення. |
2. | Тип речення: просте, ССР, СПР, БСР | 2 вид - інтерпретація | середнє | 6Б. | Обрати правильну характеристику речення (вид і пояснення вибору). |
3. | Познач СПР | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Уміння впізнавати серед наведених речень складнопідрядні. |
4. | Знайди зайве речення | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Уміння розрізняти СПР та інші види речень; у наведених прикладах всі речення СПР, крім... |
5. | До речення – схему | 2 вид - інтерпретація | легке | 2Б. | До поданих СПР дібрати відповідні схеми із запропонованих. |
6. | На яке питання відповідає підрядна частина? | 3 вид - аналіз | легке | 3Б. | Уміння ставити питання до підрядної частини |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Вид підрядної частини: означальна, з'ясувальна чи обставинна | Інший | середнє | 1Б. | Перевірка вміння визначати вид підрядної частини в СПР: означальна, з'ясувальна чи обставинна. |
2. | ЩО — сполучник чи сполучне слово? | Інший | середнє | 1Б. | Перевірка вміння розрізняти сполучник і сполучне слово «що». |
3. | ЯК і КОЛИ — сполучники чи сполучні слова? | Інший | середнє | 2Б. | Перевірка умінь розрізняти сполучники й сполучні слова (ЯК і ЩО). |
4. | Запиши засіб зв'язку | Інший | важке | 6Б. | Уміння знаходити сполучні засоби в СПР. Виписати їх та визначити їх вид: сполучник чи сполучне слово. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Утвори СПР | Інший | середнє | 2Б. | Утворити СПР із двох простих речень, використовуючи вказані сполучні елементи. |
2. | Утвори СПР і визнач вид | Інший | важке | 2Б. | Утворити СПР із наведених простих і самостійно визначити його вид та засоби зв'язку. |
3. | До схеми — речення | Інший | легке | 1Б. | До поданої схеми дібрати речення із запропонованих. |
4. | Продовжити речення | Інший | важке | 6Б. | Уміння створювати СПР: до наведеного початку дописати підрядну (означальну, з'ясувальну й обставинну). |
5. | СПР в тексті | Інший | середнє | 8Б. | Робота з текстом: визначити вид кожного речення (просте чи складне). Позначити засоби зв'язку й указати їх характер. Самостійно записати основну думку тексту, використавши СПР. |
6. | Склади речення за поданими схемами | Інший | важке | 2Б. | Вправа перевіряє вміння застосовувати набуті з теми знання: за поданими схемами СПР самостійно скласти речення. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Тренувальні вправи на закріплення знань про складнопідрядне речення (ознаки, види, питання), а також на розрізнення сполучника й сполучного слова «ЩО». |
2. | Тренувальна вправа 2 | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Тренувальні вправи на увідповіднення схеми й речення, визначення виду зсв'язку в СПР (сполучник чи сполучне слово), закріплення вмінь утворювати СПР вказаних видів (з підказками). |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Домашня робота містить вправи на розрізнення видів речень (просте, ССР, СПР, БСР); уміння читати схеми речень; з'ясування ролі слова «ЯК» (сполучник чи сполучне слово). Також передбачено завдання творчого характеру на складання СПР з простих із визначенням виду підрядної та засобу звязку в ньому. |
2. | Контроль знань з теми «Поняття про складнопідрядне речення» | 00:00:00 | важке | 12Б. | Контрольна робота для високого рівня знань: задля перевірки вміння застосовувати набуті з теми знання усі завдання передбачають творчий елемент. 1. Самостійно доповнити речення підрядною частиною вказаного типу. 2. Робота з текстом: уміти розрізняти речення за видами, позначати засоби зв'язку (указати їх характер). Визначити й записати основну думку тексту, використавши СПР. 3. За поданими схемами самостійно скласти СПР. |