Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | СПР з підрядними причини | Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні. |
2. | СПР з підрядними мети | Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні. |
3. | СПР з підрядними умови | Питання. Засоби зв'язку. Вказівне слово. Місце в реченні. |
4. | СПР з підрядними допустовими | Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні. |
5. | СПР з підрядними наслідку | Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Знайди підрядне причини | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Серед поданих речень знайти СПР з підрядною обставинною причини. |
2. | Знайди підрядну мети | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Уміння впізнавати підрядні мети у наведених прикладах-реченнях. |
3. | Знайди підрядну умови | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вправа на тренування вмінь впізнавати підрядні умови. |
4. | Знайди підрядну допустову | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вправа на тренування вмінь впізнавати підрядні допустові. |
5. | Знайди підрядну наслідкову | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вправа на тренування вмінь впізнавати підрядні наслідкові. |
6. | Вид підрядної частини | 2 вид - інтерпретація | середнє | 3Б. | Визначити вид підрядної частини (означальна, з'ясувальна, обставинна умови, обставинна мети) |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Вид підрядної обставинної | Інший | середнє | 3Б. | Визначити обставинні причини, допусту, наслідку, міри. |
2. | Постав питання, визнач тип підрядної частини | Інший | середнє | 6Б. | Вправа на постановку питань до підрядної частини й визначення типу підрядної частини (причини, умови, мети, допусту, наслідку). |
3. | Укажи сполучні засоби | Інший | середнє | 3Б. | Вправа на перевірку теоретичних знань: якими сполучникками чи сп. словами з'єднуються частини СПР. |
4. | Орфографічно-пунктуаційні завдання | Інший | важке | 3Б. | Завдання передбачає перевірку орфографічних та пунктуаційних знань, уміння розрізняти пунктограми між частинами складнопідрядних речень та відокремленими членами речення. |
5. | Види підрядних і засоби зв'язку | Інший | важке | 10Б. | Вправа на вдосконалення вмінь: знаходити граматичні основи, визначати вид підрядної частини, визначати засоби зв'язку між частинами СПР, розставляти розділові знаки. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Синтаксичні синоніми | Інший | важке | 2Б. | Завдання передбачає утворення з простого речення, що містить обставини, складнопідрядного з підрядною причини. Учень має самостійно дібрати сполучник. |
2. | Синтаксичні синоніми (3) | Інший | важке | 6Б. | Переконструювання складносурядних речень у складнопідрядні з різними видами підрядних (причини, наслідку, міри і ступеня). |
3. | Доповни речення | Інший | важке | 3Б. | Завдання на створення СПР з підрядними обставинними: до головної частини дописати підрядну відповідно до умови (часу, причини, мети, умови, наслідку, допусту). |
4. | Лінгвістичне дослідження | Інший | середнє | 6Б. | Завдання перевіряє вміння ставити питання від головної до підрядної частини СПР, визначати вид підрядної частини (означальна, з'ясувальна, обставинна різних типів). |
5. | СПР в тексті | Інший | важке | 4Б. | Робота з текстом перевіряє знання видів речень за будовою: просте чи складне (ССР, СПР, БСР), уміння визначати види підрядних частин у СПР. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальний тест (1) | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Визначення видів підрядних частин. |
2. | Тренувальний тест (2) | 00:00:00 | середнє | 14Б. | Тест містить завдання на переконструювання різних типів СПР. |
3. | Контроль знань | 00:00:00 | важке | 13Б. | Контрольна робота перевіряє теоретичні та практичні знання й навички роботи зі СПР з підрядними обставинними. Містить завдання творчого характеру (доповнити речення), а також роботу з текстом. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Робота із засобами зв'язку в СПР. Орфографічно-пунктуаційні завдання. |