Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. СПР з підрядними причини Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні.
2. СПР з підрядними мети Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні.
3. СПР з підрядними умови Питання. Засоби зв'язку. Вказівне слово. Місце в реченні.
4. СПР з підрядними допустовими Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні.
5. СПР з підрядними наслідку Питання. Засоби зв'язку. Місце в реченні.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Знайди підрядне причини 1 вид - рецептивний легке 1Б. Серед поданих речень знайти СПР з підрядною обставинною причини.
2. Знайди підрядну мети 1 вид - рецептивний легке 1Б. Уміння впізнавати підрядні мети у наведених прикладах-реченнях.
3. Знайди підрядну умови 1 вид - рецептивний легке 1Б. Вправа на тренування вмінь впізнавати підрядні умови.
4. Знайди підрядну допустову 1 вид - рецептивний легке 1Б. Вправа на тренування вмінь впізнавати підрядні допустові.
5. Знайди підрядну наслідкову 1 вид - рецептивний легке 1Б. Вправа на тренування вмінь впізнавати підрядні наслідкові.
6. Вид підрядної частини 2 вид - інтерпретація середнє 3Б. Визначити вид підрядної частини (означальна, з'ясувальна, обставинна умови, обставинна мети)

Додаткові завдання (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Вид підрядної обставинної Інший середнє 3Б. Визначити обставинні причини, допусту, наслідку, міри.
2. Постав питання, визнач тип підрядної частини Інший середнє 6Б. Вправа на постановку питань до підрядної частини й визначення типу підрядної частини (причини, умови, мети, допусту, наслідку).
3. Укажи сполучні засоби Інший середнє 3Б. Вправа на перевірку теоретичних знань: якими сполучникками чи сп. словами з'єднуються частини СПР.
4. Орфографічно-пунктуаційні завдання Інший важке 3Б. Завдання передбачає перевірку орфографічних та пунктуаційних знань, уміння розрізняти пунктограми між частинами складнопідрядних речень та відокремленими членами речення.
5. Види підрядних і засоби зв'язку Інший важке 10Б. Вправа на вдосконалення вмінь: знаходити граматичні основи, визначати вид підрядної частини, визначати засоби зв'язку між частинами СПР, розставляти розділові знаки.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Синтаксичні синоніми Інший важке 2Б. Завдання передбачає утворення з простого речення, що містить обставини, складнопідрядного з підрядною причини. Учень має самостійно дібрати сполучник.
2. Синтаксичні синоніми (3) Інший важке 6Б. Переконструювання складносурядних речень у складнопідрядні з різними видами підрядних (причини, наслідку, міри і ступеня).
3. Доповни речення Інший важке 3Б. Завдання на створення СПР з підрядними обставинними: до головної частини дописати підрядну відповідно до умови (часу, причини, мети, умови, наслідку, допусту).
4. Лінгвістичне дослідження Інший середнє 6Б. Завдання перевіряє вміння ставити питання від головної до підрядної частини СПР, визначати вид підрядної частини (означальна, з'ясувальна, обставинна різних типів).
5. СПР в тексті Інший важке 4Б. Робота з текстом перевіряє знання видів речень за будовою: просте чи складне (ССР, СПР, БСР), уміння визначати види підрядних частин у СПР.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальний тест (1) 00:00:00 середнє 12Б. Визначення видів підрядних частин.
2. Тренувальний тест (2) 00:00:00 середнє 14Б. Тест містить завдання на переконструювання різних типів СПР.
3. Контроль знань 00:00:00 важке 13Б. Контрольна робота перевіряє теоретичні та практичні знання й навички роботи зі СПР з підрядними обставинними. Містить завдання творчого характеру (доповнити речення), а також роботу з текстом.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота 00:00:00 середнє 12Б. Робота із засобами зв'язку в СПР. Орфографічно-пунктуаційні завдання.