Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Основні ознаки тексту | Теоретичні відомості про основні ознаки тексту: смислову цілісність; структурну організацію; наявність лексичного та граматичного зв'язку між його частинами. |
2. | Мікротема й абзац | Теоретичні відомості про мікротему, абзац. |
3. | Види міжфразового зв'язку в тексті | Подано інформацію про паралельний і послідовний (ланцюговий) зв'язок речень у тексті, схематичну будову текстів з такими зв'язками. |
4. | Лексичні й граматичні засоби зв'язку речень у тексті | Подано зразки лексичних і граматичних засобів зв'язку речень у тексті. |
5. | Стилі мови | Стисла інформація про основні стилі мовлення (науковий, художній, офіційно-діловий, публіцистичний, розмовний): сфера використання, функція, мовні особливості. |
6. | Типи мовлення | Подана стисла інформація про типи мовлення (розповідь, опис, роздум/міркування): їх призначення, структура. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Текст як синтаксична одиниця | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Вправа на закріплення теоретичних відомостей про текст і його змістові характеристики. Завдання передбачає вибір учнем однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих. |
2. | Стилі й типи мовлення: доповни визначення. | 2 вид - інтерпретація | середнє | 3Б. | Перевірка знань теоретичного матеріалу з теми «Типи і стилі мовлення»: уписати потрібні терміни. |
3. | Послідовний чи паралельний? | 3 вид - аналіз | середнє | 1Б. | Вправа на визначення типу зв'язку речень у тексті: послідовний чи паралельний. Учням пропонується невеликий текст і відповіді на вибір. |
4. | Ознаки типів текстів | 2 вид - інтерпретація | легке | 3Б. | Завдання на перевірку знань ознак, будови текстів різних типів (розповіді, опису, роздуму). Необхідно скопіювати твердження в таблицю. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Заголовок. Який тип мовлення під заголовком? | Інший | легке | 3Б. | Увідповіднити заголовки з типами текстів (розповідь, опис, роздум). |
2. | Тип мовлення й орфографія | Інший | середнє | 9Б. | Перевірка уміння визначати тип поданого тексту (розповідь, опис, роздум) та орфографічних навичок (уставити чи обрати пропущені букви). |
3. | Визнач послідовність речень | Інший | середнє | 3Б. | Вправа перевіряє вміння об'єднувати речення в текст, ураховуючи лексичні й граматичні засоби міжфразового зв'язку. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Редагуємо текст | Інший | важке | 7Б. | Вправа на мовну пильність: необхідно відредагувати поданий текст, уникаючи лексичних повторів та граматичних недоліків (недоречне використання особових займенників). Також необхідно визначити, до якого типу належить текст (розповідь, опис чи роздум). |
2. | 5 речень | Інший | важке | 5Б. | Завдання передбачає відтворення тексту із застосуванням знань з теми «Просте і складне речення»: розташувати послідовно речення відповідно до вказаної синтаксичної характеристики кожного. |
3. | Доповни визначення за темою «Текст» | Інший | легке | 3Б. | Перевірка знань теоретичного матеріалу з теми «Текст. Мікротема. Абзац»: уписати потрібні терміни. |
4. | Аналіз змісту тексту | Інший | середнє | 3Б. | Перевірка умінь визначати тему, основну думку, мікротеми, ключові слова запропонованого тексту, обирати правильний заголовок. Завдання передбачає вибір однієї правильної відповіді із запропонованих. |
5. | Допиши текст | Інший | важке | 6Б. | Творче завдання на складання тексту із застосуванням паралельного або послідовного типу зв'язку речень у ньому. Подане в завданні речення слід використати як перше речення тексту. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальний тест «Ознаки тексту» | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Тест містить завдання для закріплення теоретичних знань основних термінів і понять теми «Текст»: тема, основна думка, мікротема, абзац, заголовок; роздум, опис, роздум, стилі мовлення. А також завдання на о'єднання речень у текст з урахуванням лексичних і граматичних засобів зв'язку речень у тексті. |
2. | Закріплення знань з теми «Відомості про текст» | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Повторення відомостей про типи мовлення. Визначення паралельного й послідовного типів зв'язку речень у тексті. Робота з текстом з вирішенням орфографічних завдань. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Уміння зв'язати речення в текст | 00:00:00 | важке | 12Б. | Учням пропонується виконати редагування тексту, щоб уникнути повторів слів. Друге завдання передбачає повторення синтаксичних ознак різних видів речень (простих, складних, з ускладненням тощо): 5 речень необхідно розташувати за вказаною послідовністю, щоб утворився текст. |
2. | Перевірна робота | 00:00:00 | середнє | 12Б. | Тест містить 3 завдання: легке (доповнити визначення з теорії), середнє (аналіз тексту й вибір відповідей на питання до нього), складне (творче завдання на створення невеликого тексту (до 6 речень) з паралельним або послідовним зв'язком). |