Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Чергування голосних | Ознайоми з найпоширенішими випадками чергування голосних звуків у коренях слів. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Знайди чергування | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Формувати вміння зіставляти корені слів та виявляти випадки чергування голосних звуків. |
2. | Зміни за зразком | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Формувати вміння зіставляти корені слів та виявляти випадки чергування голосних звуків. |
3. | Запиши пару | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Формувати вміння виявляти випадки чергування. |
4. | «Зайве» слово | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Формувати вміння виявляти випадки чергування у коренях слів. |
5. | Утвори групи | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Формувати вміння змінювати слова, здійснюючи чергування в коренях. |
6. | Знайди слово | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Формувати вміння визначати випадки чергування голосних в коренях слів. |
7. | Гра «Так чи ні» | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Формувати вміння правильно змінювати чи підбирати споріднені слова, у яких може відбуватися чергування. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Деформоване речення | Інший | середнє | 2Б. | Формувати вміння правильно змінювати слова, виконуючи чергування у коренях. |
2. | Знайди слова з чергуванням | Інший | важке | 3Б. | Формувати вміння визначати слова. у яких відбулося чергування голосних в коренях. |
3. | Доповни словосполучення | Інший | важке | 3Б. | Формувати вміння утворювати нові слова, у яких відбуватиметься чергування. |
4. | Спиши текст | Інший | важке | 4Б. | Формувати вміння змінювати чи підбирати спільнокореневі слова, у яких відбувається чергування в коренях. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Віднови рими | Інший | важке | 1Б. | Формувати вміння правильно змінювати чи підбирати спільнокореневі слова, здійснюючи чергування голосних. |
2. | Наведи приклади | Інший | середнє | 3Б. | Формувати вміння змінювати чи підбирати спільнокореневі слова, у яких відбувається чергування голосних звуків. Розвивати мовлення. |
3. | Твір-мініатюра | Інший | важке | 1Б. | Формувати вміння вживати слова, в яких відбувається чергування голосних звуків у корені. Розвивати зв'язне мовлення. |
4. | Гра «Сходинки слів» | Інший | середнє | 12Б. | Формувати вміння підбирати споріднені або змінювати слова, у коренях яких відбувається чергування голосних звуків. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Чергування голосних звуків у коренях слів» | 00:10:00 | середнє | 12Б. | Виробляти навички виявляти випадки чергування голосних звуків у коренях слів, правильно вимовляти і записувати слова, у яких відбулося чергування голосних звуків. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Чергування голосних звуків у коренях слів» | 00:18:00 | середнє | 11Б. | Формувати навички виявляти випадки чергування голосних звуків у коренях слів, правильно вимовляти і записувати слова, у яких відбулося чергування голосних звуків. |
2. | Перевірна робота з теми «Чергування голосних звуків у коренях слів» | 00:20:00 | середнє | 12Б. | Виявити рівень знань з теми «Чергування госних звуків у коренях слів», перевірити вміння правильно вимовляти і записувати слова, у яких відбулося чергування голосних звуків. |