Ми народжуємося, ростемо, і весь час біля нас хтось є — батьки, бабусі, дідусі, опікуни, сусіди, вихователі, учителі, друзі, однокласники тощо. Отож ми вчимося спілкуватися, взаємодіяти з іншими, поводитися певним чином у різних ситуаціях, тобто соціалізуємося.

У суспільстві кожна людина виконує певну соціальну роль, яка визначається очікуваною поведінкою.

Соціальну роль визначають вид діяльності, професія людини та належність її до певної спільноти. Наприклад, Катя Гончаренко. Вдома вона донька своїх батьків, сестричка свого старшого брата, онучка своїх дідусів і бабусь. У школі вона — учениця, у громадському транспорті — пасажирка, у бібліотеці — читачка, у магазині — купувальниця, у лікарні — пацієнтка.
Досягнувши повноліття, людина робить вибір, яку соціальну роль їй слід виконувати в житті. І це велика відповідальність, адже від цього рішення залежить подальша доля людини.
Кожен з нас виконує кілька соціальних ролей.
Кожна соціальна роль передбачає певні правила поведінки. Наприклад, учитель / учителька повинна мати відповідну освіту, уміло навчати дітей, поводитися і спілкуватися ввічливо й тактовно тощо.
Джерела:
Я досліджую світ : підруч. для 4 кл. закл. загал. серед. освіти. У 2 ч. Ч. 2 / І. Жаркова, Л. Мечник, Л. Роговська. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2021. — 144 с. : іл.