Учителям і батькам часом буває непросто порозумітися: у кожного свій погляд на те, в який час писати в батьківські чати, чи справедлива оцінка, яку поставили дитині, і чи повинен вчитель додатково займатися з дітьми, що відстають. Ми зібрали думки обох сторін про «наболіле» та розповімо, як уникнути конфліктів із цих приводів.

    Спілкування у месенджерах

Зараз у соцмережах та месенджерах вчителю можна написати в будь-який час доби. При цьому немає загальноприйнятих правил «цифрового етикету», тому й батьки, і педагоги зазвичай поводяться виходячи з власних уявлень про зручність та ввічливість.

    Як запобігти конфлікту? 

    Іноді батьки та вчитель збігаються темпераментами або мають однакове уявлення про правила поведінки в чатах.
Але якщо батьки наполегливо не помічають особистих меж педагога, необхідно встановити правила спілкування. Насамперед, зручні для вчителя, адже саме йому доводиться відповідати на батьківські питання. Коли зручно спілкуватись, кожен педагог вирішує для себе сам.
При цьому деякі батьки самі погоджуються, що правила потрібні. Наприклад, не турбувати вчителя під час занять з 8:30 до 15:00, не писати повідомлення після 21 години. З іншого боку, педагог може погодитись отримувати повідомлення й уночі — просто він поставить чат на беззвучний режим і прочитає все листування вранці.

    Оцінки

    Батьки цікавляться оцінками, інколи ж висувають претензії до того, що вони несправедливі. Одним важливі самі позначки, іншим психологічний стан дитини та зворотний зв'язок від педагога.
При цьому батьки вважають, що вступати в конфлікт із учителем допустимо — але не через окремі оцінки, а через загальне ставлення до учнів.

    Як запобігти конфлікту

    Щоб батьки не висували необґрунтованих претензій, варто докладно ознайомити їх із системою критеріїв оцінки викладача. Як правило, вони погоджуються з учительським підходом і не висловлюють марних заперечень.
Впевненість у своїй правоті допомагає спокійно реагувати на претензії батьків. Якщо важко обґрунтувати оцінку, то потрібно перевірити себе на об'єктивність.
Ще один спосіб уникнути конфліктів із батьками — показати їм прозору систему оцінювання завдань. На нашому ресурсі є докладні звіти про виконані перевірочні роботи, доступні як педагогу, так і учням та їхнім батькам. Для кожного завдання з перевірочної відведено окрему колонку: зазначений номер завдання та його форма (теорія, практика, тренування, домашня або перевірочна робота), максимально можливі бали та кількість балів, яку набрав учень. Використовуючи цей інструмент, разом із батьками можна буде легко оцінити реальні результати учня.

    Додаткова робота з учнями

    Коли діти не встигають освоювати матеріал, деякі батьки очікують, що вчитель займатиметься з ними додатково після уроку. Якщо такої можливості немає, то побудувати роботу в класі необхідно так, щоб відстаючі могли дати зворотний зв'язок — розповісти, у чому вони мають складнощі, і отримати додаткові завдання або матеріали для самостійного вивчення.
При цьому не всі вчителі погоджуються, що треба стежити за темпом кожного учня.

    Як запобігти конфлікту

    Вчитель не завжди може приділити увагу кожному учню під час уроку. Але якщо не брати до уваги відстаючих, вони можуть не оволодіти програмою в принципі. Один із варіантів — використовувати вільний час, а також запрошувати учнів на канікулах.
У деяких школах навчальний процес якраз організовано так, щоб вчитель мав час допомогти учням, які щось не зрозуміли.
     Крім того, самим батькам теж необхідно підключатися: якщо вони наголошуватимуть не на оцінках, а розвиватимуть у дітях цікавість, то учні самі захочуть розібратися в незрозумілих темах.

опубліковано: