Вчителі часто скаржаться на те, що списує дитина? Чи помічали, що син чи дочка воліє підглянути інформацію чи скористатися збіркою з готовими домашніми завданнями? Учень не прагне виконувати завдання самостійно? Такою ситуацією треба зайнятися всерйоз. У цій статті ми дамо вам кілька порад, щоб запобігти списуванню.

Чим небезпечне постійне списування?
Проблема постійного списування у тому, що ви втрачаєте можливість реально оцінити знання дитини. Ця ситуація здатна викликати багато негативних наслідків:

  • дитина отримує багато поганих оцінок;
  • не виявляються й не заповнюються прогалини в знаннях;
  • звикнувши списувати в школі, учень перестає працювати самостійно, постійно розраховуючи на когось іншого.

Усе це призводить до погіршення знань, а іспит для такого учня може стати справжнім випробуванням. Наприклад, списати на ЗНО не лише практично неможливо, а й дуже небезпечно. Результат упійманого на цьому випускника анулюється. Це загрожує перескладанням тестування наступного року, а в серйозніших випадках — позбавленням атестату.

Та й у вишах така схема вирішення завдань часто не дієва. Адже викладачі перевіряють знання в усному форматі та помічають «плаваючих» у матеріалі студентів. 

Що ж зробити для вирішення такої проблеми? Це залежить від причини. Давайте розберемося.

Причина: Лінь
Часто учень списує просто через те, що лінується, не хоче думати, робити щось самостійно. Такій дитині не вистачає мотивації в навчанні, а іноді в цілому навички індивідуальної роботи.


Рішення: Мотивувати за допомогою цікавих форм роботи, прив'язки шкільних дисциплін до реального життя, заохочення. А ще можна ознайомитися з порадами про те, як навчити дитину самостійно працювати.

Причина: Прогалини в знаннях
Втрачені знання з предмета дуже швидко ростуть як снігова куля. Учень дедалі більше не розуміє матеріал, що змушує його списувати.

Рішення: Заповнення наявних прогалин, додаткові заняття.

Причина: Невпевненість у своїх силах
У цілому розумна й самостійна дитина теж може списувати, тому що не впевнена у своїх знаннях і боїться щось зробити не так. Причинами такої невпевненості бувають індивідуальні особливості особистості, відсутність заохочень та похвали за успішне виконання шкільних завдань, негативна мотивація з боку дорослих (коли звучать фрази «це занадто складно», «ти не зможеш» та ін.).

Рішення: Підтримка з боку батьків та вчителів, похвала та заохочення за будь-які успіхи, об'єктивна оцінка сильних сторін дитини, а також сторін, які варто підтягнути.

Причина: Нестача часу
Таке трапляється у дітей, завантажених, крім школи, додатковими заняттями. На виконання домашнього завдання просто не залишається часу, що змушує дитину списувати.

Рішення: Оптимізація рівня навантаження, перегляд режиму дня, відмова від частини додаткових занять, якщо вони заважають основному навчанню.

Що точно не треба робити батькам:

  • заохочувати використання збірників із готовими домашніми завданнями;
  • схвалювати виконання завдань на замовлення;
  • заохочувати намір використовувати телефон на іспиті;
  • виконувати завдання за дитину.

Що варто робити батькам:

  • допомагати з труднощами, що виникають у навчанні;
  • пояснити, що буде, якщо дитина звикне постійно списувати й робитиме це на іспиті;
  • розповісти, які форми роботи чекають на майбутнього випускника у вузі, пояснивши, чому там списування неефективне.

Не забувайте тренувати мозок та зміцнювати набуті навички протягом навчального року! Повторіть раніше вивчені теми навчання, а також отримайте нові знання в розділі «Предмети» та навчайтеся легко і врівноважено!

Предмети

опубліковано: