Насамперед біологічні дослідження важливі для таких галузей діяльності людини, як:
  • сільське і лісове господарство — вирощування культурних і дикорослих лісових рослин, розведення домашніх тварин, боротьба зі шкідниками та хворобами рослин і тварин;
  • промисловість — виробництво харчових продуктів, поживних речовин у харчовій промисловості; у легкій промисловості — отримання сировини для натуральних тканин з льону, бавовнику, одягу зі шкіри; антибіотиків, вітамінів, ферментів у мікробіологічній промисловості;
  • медицина — профілактика та лікування неінфекційних та інфекційних захворювань, збереження та зміцнення здоров'я людини, зростання тривалості життя;
  • охорона природи — для раціонального використання і збереження природних ресурсів, розв'язування екологічних проблем людства;
  • селекція — для створення й поліпшення якості сортів рослин, порід тварин і штамів мікроорганізмів, які використовує людина для розв'язування соціальних проблем;
  • спорт — для пізнання фізичних можливостей організму людини та організації шляхів і способів їхнього розвитку;
  • мистецтво — для створення естетичних об'єктів, ситуацій або дій, якими можна поділитися з іншими людьми і використати для розвитку особистості;
  • техніка і технології — для вивчення можливостей використання живого під час створення машин, пристроїв, приладів чи виробничих процесів у певній галузі виробництва тощо.
Отже, \(ХХІ\) століття є століттям біології, оскільки немає такої галузі практичної діяльності людини, для якої біолгічні дослідження не мали б жодного значення.
 
Значення біології та екології в житті людини:
 
1. Збереження здоров'я людини:
  • розроблення нових методів діагностики та лікування захворювань;
  • профілактика захворювань, розроблення рекомендацій щодо здорового способу життя;
  • корегування спадкових захворювань і вад на молекулярному та клітинному рівні.
2. Забезпечення людства продовольством:
  • створення нових високопродуктивних штамів мікроорганізмів, порід тварин, сортів рослин, стійких до паразитів і шкідників, а також до дії інших несприятливих чинників;
  • лікування та профілактика захворювань свійських тварин;
  • підвищення продуктивності агроценозів.
3. Захист навколишнього природного середовища:
  • розроблення методів захисту та очищення довкілля від забруднення;
  • захист біорізноманіття;
  • розроблення ефективних засад раціонального природокористування.
Джерела:
Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. заг. серед. освіти / В. І. Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2018. с. 4 - 7.
 
Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти / Л.І Остапченко, П.Г. Балан, Т.А. Компанець, С.Р. Рушковський. –Київ : Генеза, 2019. с. 4 - 7 .