Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Блок Рухомі, нерухомі блоки. Застосування блоків.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Блок, визначення економії в силі 1 вид - рецептивний легке 1Б. Визначення економії в силі при використанні блоку.
2. Блок, покази динамометрів у системі блоків 2 вид - інтерпретація легке 3Б. Визначення показань динамометрів при використанні системи блоків.
3. Покази динамометрів у різних положеннях 1 вид - рецептивний легке 2Б. З'ясування які повинні бути показання динамометрів в різних положеннях, зображених на малюнку.
4. Системи нерухомих блоків 2 вид - інтерпретація легке 1Б. Необхідно визначити в якій із систем нерухомих блоків, зображених на малюнку, треба докласти більшу/меншу силу для підйому одного і того ж вантажу.
5. Покази динамометрів у системах нерухомих блоків з одним або двома тягарцями 2 вид - інтерпретація легке 1Б. З'ясування які повинні бути показання динамометрів у системах нерухомих блоків з одним або двома тягарцями.
6. Системи з двох блоків 2 вид - інтерпретація легке 2Б. Необхідно визначити яку силу треба прикласти для підйому вантажу в одній із двох систем блоків.
7. Важіль і рухомий блок 2 вид - інтерпретація середнє 4Б. Необхідно визначити показання динамометра.
8. Нерухомий і рухомий блоки 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Необхідно визначити який найбільший вантаж може підняти хлопчик, користуючись одним рухомим і одним нерухомим блоком, якщо відома маса хлопчика.
9. Вага рухомого блоку і вантажу 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Необхідно визначити показання динамометра, якщо відома вага рухомого блоку і вантажу.
10. Система з одного рухомого і одного нерухомого блоків 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Необхідно визначити яку силу треба прикласти до кінця троса. Система з одного рухомого і одного нерухомого блоків.
11. Маса вантажу (рухомий блок) 2 вид - інтерпретація середнє 4Б. Необхідно визначити масу вантажу, якщо відома вага рухомого блоку і сила, прикладена до вільного кінця мотузки.
12. Система із двох рухомих і двох нерухомих блоків 3 вид - аналіз важке 2Б. Необхідно визначити вантаж якої ваги треба прикріпити до кінця троса. Система із двох рухомих і двох нерухомих блоків.
13. Тиск на опору (рухомий блок) 3 вид - аналіз важке 5Б. Необхідно визначити тиск, якщо відома вага вантажу, вага робочого і площа його ступней.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Блок і динамометр Інший легке 1Б. Необхідно визначити в якому з двох випадків на малюнку динамометр показуватиме більшу/меншу силу при рівномірному підйомі вантажу.
2. Дві системи нерухомих блоків Інший легке 1Б. Необхідно визначити в якій із систем нерухомих блоків, зображених на малюнку, треба докласти більшу/меншу силу для підйому одного і того ж вантажу.
3. Система двох блоків Інший легке 1Б. Необхідно визначити яку силу треба прикласти для підйому вантажу. Система з двох блоків.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренування з теми «Блок» 00:15:00 легке 7Б.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Блок» 00:25:00 середнє 12Б. Необхідно визначити яку силу треба прикласти для підйому вантажу (система із двох блоків); необхідно визначити показання динамометра, якщо відома вага рухомого блоку і вантажу; визначення маси вантажу, якщо відома вага рухомого блоку і сила, прикладена до вільного кінця мотузки; необхідно визначити показання динамометра (важіль і рухливий блок).
2. Перевірна робота з теми «Блок» 00:30:00 середнє 9Б. Необхідно визначити в якому із двох випадків на малюнку динамометр показуватиме більшу/меншу силу при рівномірному підйомі вантажу; необхідно визначити в який із систем нерухомих блоків, зображених на малюнку, треба докласти більшу/меншу силу для підйому одного і того ж вантажу; необхідно визначити який найбільший вантаж може підняти хлопчик, користуючись одним рухомим і одним нерухомим блоком, якщо відома маса хлопчика; необхідно визначити економію сили, якщо одночасно використовують кілька простих механізмів.