Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Блок | Рухомі, нерухомі блоки. Застосування блоків. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Блок, визначення економії в силі | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначення економії в силі при використанні блоку. |
2. | Блок, покази динамометрів у системі блоків | 2 вид - інтерпретація | легке | 3Б. | Визначення показань динамометрів при використанні системи блоків. |
3. | Покази динамометрів у різних положеннях | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | З'ясування які повинні бути показання динамометрів в різних положеннях, зображених на малюнку. |
4. | Системи нерухомих блоків | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | Необхідно визначити в якій із систем нерухомих блоків, зображених на малюнку, треба докласти більшу/меншу силу для підйому одного і того ж вантажу. |
5. | Покази динамометрів у системах нерухомих блоків з одним або двома тягарцями | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | З'ясування які повинні бути показання динамометрів у системах нерухомих блоків з одним або двома тягарцями. |
6. | Системи з двох блоків | 2 вид - інтерпретація | легке | 2Б. | Необхідно визначити яку силу треба прикласти для підйому вантажу в одній із двох систем блоків. |
7. | Важіль і рухомий блок | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Необхідно визначити показання динамометра. |
8. | Нерухомий і рухомий блоки | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Необхідно визначити який найбільший вантаж може підняти хлопчик, користуючись одним рухомим і одним нерухомим блоком, якщо відома маса хлопчика. |
9. | Вага рухомого блоку і вантажу | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Необхідно визначити показання динамометра, якщо відома вага рухомого блоку і вантажу. |
10. | Система з одного рухомого і одного нерухомого блоків | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Необхідно визначити яку силу треба прикласти до кінця троса. Система з одного рухомого і одного нерухомого блоків. |
11. | Маса вантажу (рухомий блок) | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Необхідно визначити масу вантажу, якщо відома вага рухомого блоку і сила, прикладена до вільного кінця мотузки. |
12. | Система із двох рухомих і двох нерухомих блоків | 3 вид - аналіз | важке | 2Б. | Необхідно визначити вантаж якої ваги треба прикріпити до кінця троса. Система із двох рухомих і двох нерухомих блоків. |
13. | Тиск на опору (рухомий блок) | 3 вид - аналіз | важке | 5Б. | Необхідно визначити тиск, якщо відома вага вантажу, вага робочого і площа його ступней. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Блок і динамометр | Інший | легке | 1Б. | Необхідно визначити в якому з двох випадків на малюнку динамометр показуватиме більшу/меншу силу при рівномірному підйомі вантажу. |
2. | Дві системи нерухомих блоків | Інший | легке | 1Б. | Необхідно визначити в якій із систем нерухомих блоків, зображених на малюнку, треба докласти більшу/меншу силу для підйому одного і того ж вантажу. |
3. | Система двох блоків | Інший | легке | 1Б. | Необхідно визначити яку силу треба прикласти для підйому вантажу. Система з двох блоків. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Блок» | 00:15:00 | легке | 7Б. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Блок» | 00:25:00 | середнє | 12Б. | Необхідно визначити яку силу треба прикласти для підйому вантажу (система із двох блоків); необхідно визначити показання динамометра, якщо відома вага рухомого блоку і вантажу; визначення маси вантажу, якщо відома вага рухомого блоку і сила, прикладена до вільного кінця мотузки; необхідно визначити показання динамометра (важіль і рухливий блок). |
2. | Перевірна робота з теми «Блок» | 00:30:00 | середнє | 9Б. | Необхідно визначити в якому із двох випадків на малюнку динамометр показуватиме більшу/меншу силу при рівномірному підйомі вантажу; необхідно визначити в який із систем нерухомих блоків, зображених на малюнку, треба докласти більшу/меншу силу для підйому одного і того ж вантажу; необхідно визначити який найбільший вантаж може підняти хлопчик, користуючись одним рухомим і одним нерухомим блоком, якщо відома маса хлопчика; необхідно визначити економію сили, якщо одночасно використовують кілька простих механізмів. |