Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Сила | Дається поняття сили, вводиться її позначення. На прикладах і малюнках показується прояв сили. |
2. | Рівнодійна сил | Додавання сил. Інерція. 1-й закон Ньютона. |
3. | Динамометр | Описується виготовлення найпростішого динамометра, розповідається, де можуть застосовуватися на практиці. |
4. | Рівнодійна сил | Дається визначення рівнодіючої сил. Розповідається, як визначається рівнодіюча сил, спрямованих по одній прямій в одну сторону або в протилежні сторони. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Визначення ціни поділки | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | За малюнком визначається ціна поділки динамометра. |
2. | Позначення величин | 1 вид - рецептивний | легке | 3,5Б. | Поставити у відповідність величинам їх позначення |
3. | Визначення показів динамометра | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначаються показання динамометра, до якого підвішений вантаж. До кожного випадку додається малюнок. |
4. | Визнач величину сили на малюнку | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Використовуючи малюнок і даний в умовах масштаб, визначаємо величину сили, прикладену до тіла. |
5. | Визначення рівнодійної сил | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Визначається вага вантажу, яким можна замінити вагу трьох важків, щоб показання динамометра не змінилося. |
6. | Рівнодійна двох сил | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Обчислення результуючої сили, додавання, віднімання, визначення напрямку. |
7. | Рівнодійна протилежно напрямлених сил | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Пропонується визначити рівнодіючу протилежно спрямованих сил. |
8. | Визначення однієї з двох сил, знаючи їх рівнодійну | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Пропонується визначити одну з двох сил, що діють на тіло, знаючи їх рівнодіючу. Використовується метод визначення рівнодіючої сил, якщо діючі на тіло сили або протилежно спрямовані, або однаково спрямовані. |
9. | Вираження в ньютонах | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Дану силу в кілоньютонах потрібно записати в ньютонах. |
10. | Обчислення рівнодійної сил | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | У задачі про рух автомобіля робиться висновок про результуючу силу, напрямок руху, аналізуючи малюнок. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Визначення однієї з сил, що діють на тіло | Інший | середнє | 2Б. | Пропонується визначити одну з сил, що діють на тіло, знаючи рівнодіючу сил. |
2. | Визначення рвнодійної сил | Інший | легке | 1Б. | Визначається сумарна сила тяги, що діє на поїзд. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Сила - міра взаємодії. Графічне зображення сил . Додавання сил» | 00:10:00 | легке | 4Б. | Пропонуються завдання, в яких по малюнку визначається ціна ділення динамометра, показання динамометра. Визначається вага вантажу, яким можна замінити вагу трьох важків, щоб показання динамометра не змінилося, а також визначити рівнодіючу протилежно спрямованих сил. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Сила - міра взаємодії. Графічне зображення сил . Додавання сил» | 00:15:00 | середнє | 6Б. | Пропонується визначити сумарну силу тяги, що діє на поїзд, силу натягу пружини динамометра під дією підвішеного до неї вантажу і отримані результати порівняти, визначити одну з двох сил, що діють на тіло, знаючи їх рівнодіючу, визначити довжину векторів, що зображують сили, діючих на вантаж, використовуючи масштаб. |
2. | Перевірочна робота з теми «Сила - міра взаємодії. Графічне зображення сил . Додавання сил» | 00:20:00 | середнє | 8Б. | Пропонується визначити силу натягу пружини динамометра під дією підвішеного до неї вантажу, знайти одну з сил, що діють на тіло, знаючи рівнодіючу сил, визначити силу кожного з двох динамометрів, розташованих паралельно, знаючи вагу тіла, підвішеного до них, а також зобразити сили, що діють на вантаж, векторами в даному масштабі. Правильність побудови перевіряє вчитель. |