Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Сила гравітації | Сила гравітації. Сила тяжіння. |
2. | Сила тяжіння | Сила тяжіння Землі. Прискорення вільного падіння (g). |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Політ тіла, кинутого горизонтально | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Потрібно вибрати траєкторію польоту тіла, кинутого в горизонтальному напрямку. |
2. | Сила тяжіння | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Розрахунок сили тяжіння Землі для тіла. |
3. | Сили | 2 вид - інтерпретація | середнє | 1Б. | Перевірка визначень і законів про сили та їх прояви. |
4. | У скільки разів більше сила тяжіння? | 3 вид - аналіз | важке | 2Б. | Порівнюючи маси запропонованих тіл, робиться висновок про те, у скільки разів більше сила тяжіння, що діє на одне з цих тіл. |
5. | Порівняння сили натягу пружини динамометра | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Визначається сила натягу пружини динамометра під дією підвішеного до неї вантажу в кожному випадку і отримані результати порівнюються. Робиться висновок, в якому разі сила більше і на скільки. |
6. | Обчислення сил, які діють на парашутиста | 3 вид - аналіз | важке | 1Б. | Пропонується визначити сили, які діють на парашутиста, який спускається рівномірно. |
7. | Чи втримає дитина пакет з продуктами? | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | В ході виконання завдання проводиться аналіз, порівняння даних і результатів, отриманих за формулою, робиться висновок. |
8. | Порівняння об'ємів | 3 вид - аналіз | важке | 2Б. | Порівнюючи об'єми запропонованих тіл, робиться висновок про те, у скільки разів більше сила тяжіння, що діє на одне з цих тіл. |
9. | Вимірювання сили двома динамометрами | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Пропонується вимірювати сили двома динамометрами, розташованими паралельно. |
10. | Вимірювання сили двома динамометрами (кут тупий) | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Пропонується визначити силу кожного динамометра, якщо вони утворюють кут 120 градусів і відома вага тіла, підвішеного до цих двох динамометрів. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Визнач силу тяжіння і покажи її на малюнку | Інший | важке | 4Б. | Потрібно визначити силу тяжіння і потім показати її на малюнку, вказавши масштаб. Малюнок перевіряє вчитель. |
2. | Виразити в кілоньютонах | Інший | легке | 1Б. | Дану силу в ньютонах потрібно записати в кілоньютонах. |
3. | Два динамометра, розташовані паралельно | Інший | середнє | 3Б. | Пропонується визначити силу, кожного з двох динамометрів, розташованих паралельно, знаючи вагу тіла, підвішеного до них. |
4. | Обчислення маси | Інший | середнє | 2Б. | Обчислення маси, якщо відома сила. |
5. | Рух каменя, кинутого вгору або вниз | Інший | легке | 2Б. | Потрібно визначити, що при русі вгору тіло летить уповільнено, а вниз падає прискорено. |
6. | Сила натягу пружини динамометра | Інший | легке | 1Б. | Визначається сила натягу пружини динамометра під дією підвішеного до неї вантажу. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми « Сила тяжіння» | 00:10:00 | легке | 11Б. | Потрібно вибрати траєкторію польоту тіла, кинутого в горизонтальному напрямку, визначити величину сили, прикладену до тіла, використовуючи малюнок і даний в умові масштаб, обчислити результуючу силу, виконати переклад кілоньютонів в ньютони. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Сила тяжіння» | 00:15:00 | середнє | 5Б. | Потрібно визначити, що при русі вгору тіло летить уповільнено, а вниз падає прискорено, визначити вплив зміни відстані і маси на силу гравітації, обчислити силу тяжіння Землі. |
2. | Перевірочна робота з теми «Сила тяжіння» | 00:20:00 | середнє | 15Б. | Потрібно визначити масштаб, в якому зображена прикладена сила, перевести силу в ньютонах в кілоньютони, обчислити масу, якщо відома сила, а також, потрібно визначити силу тяжіння і потім показати її на малюнку, вказавши масштаб. Малюнок перевіряє вчитель. |