Ви знаєте, що у кабінеті інформатики встановена складна апаратура: комп'ютери, принтери, мультимедійні дошки та інші технічнічні навчальні засоби, що потребують уважності, компетентності та обережного поводження при користуванні.
У кабінеті інформатики проводяться:
- навчальні заняття з інформатики та інших навчальних предметів з використанням засобів інформаційних та комунікаційних технологій;
- позакласні (позаурочні) групові та індивідуальні заняття з використанням засобів інформаційних та комунікаційних технологій;
- розробки учнями програмних засобів за завданнями вчителя або керівника навчального закладу.
Перш ніж приступити до роботи на персональних комп'ютерах, Ви маєте пройти медичний огляд, інструктаж з безпеки життєдіяльності на робочому місці та інструктаж з пожежної безпеки.
Зверни увагу!
Безперервна робота учнів за екраном відеомонітора за одну навчальну годину не має перевищувати:
для учнів \(1\)-го класу (\(6\) років) — \(10\) хв;
для учнів \(2\)-\(5\)-х класів — \(15\) хв;
для учнів \(6\)-\(7\)-х класів — \(20\) хв;
для учнів \(8\)-\(9\)-х класів — \(25\) хв;
для учнів \(10\)-\(12\)-х класів па першій годині занять — \(30\) хв, на другій годині — \(20\) хв.
для учнів \(1\)-го класу (\(6\) років) — \(10\) хв;
для учнів \(2\)-\(5\)-х класів — \(15\) хв;
для учнів \(6\)-\(7\)-х класів — \(20\) хв;
для учнів \(8\)-\(9\)-х класів — \(25\) хв;
для учнів \(10\)-\(12\)-х класів па першій годині занять — \(30\) хв, на другій годині — \(20\) хв.
Під час занять на ПК для попередження розвитку перевтомлення необхідно здійснювати комплекс профілактичних заходів, а саме:
- після безперервної роботи з екраном монітора — протягом \(1,5\)-\(2\) хв вправи для профілактики зорової втоми;
- через \(25\)-\(30\) хв роботи з використанням комп'ютерів — протягом \(5\) хв комплекс вправ для профілактики зорового і статичного втомлення.
Правила техніки безпеки в кабінеті інформатики
Зверни увагу!
Суворо заборонено:
- вмикати і вимикати апаратуру без вказівки вчителя;
- торкатися роз'ємів з'єднувальних кабелів та самих кабелів;
- торкатися екрана та тильної частини монітора;
- переміщувати увімкнені складові обчислювальної системи (системний блок, монітор тощо);
- класти будь-які предмети на системний блок, монітор, клавіатуру;
- приносити та використовувати носії даних (флешки, компакт-диски) без дозволу вчителя.
- знаходитись у кабінеті і виконувати будь-які роботи без присутності відповідальної особи — завідувача кабінету, вчителя, лаборанта.
- працювати з клавіатурою та маніпулятором «миша» брудними або вологими руками.
У разі появи запаху горілого одразу ж сповістіть про це викладача.
Вимоги безпеки перед початком роботи
- Заборонено заходити до класу у верхньому одязі чи приносити його з собою.
- Заборонено приносити на робоче місце особисті речі, дискети тощо, крім ручки і зошита.
- На робочому місці слід сидіти так, щоб можна було, не нахиляючись, користуватися клавіатурою і водночас повністю бачити зображення на екрані дисплея.
- Починати роботу можна лише за вказівкою вчителя або лаборанта.
До початку роботи і ввімкнення апаратури:
- переконайтесь у відсутності видимих пошкоджень обладнання робочого місця;
- сядьте так, щоб лінія погляду проходила приблизно через центр екрана, відстань від очей до екрана повинна бути не менше ніж \(50\) \(см\), учні, які мають окуляри для постійного носіння, повинні працювати за комп'ютером у них, якщо лікарем не рекомендовано іншого;
- розташуйте зошит, ручку, навчальні посібники на столі у відведених місцях, поправте розміщення клавіатури, маніпуляторів («мишки», джойстика) таким чином, щоб було зручно працювати;
- дії по вмиканню апаратури виконуйте тільки за командою викладача і тільки в послідовності, передбаченій відповідними інструкціями.
Робота на комп'ютері вимагає постійної зосередженості, чітких дій, самоконтролю, напруження зору, тому не можна розпочинати роботу за недостатнього освітлення та поганого самопочуття.
Ввімкнення персонального комп'ютера:ввімкнути кнопку живлення персонального комп'ютера. Після завантаження операційної системи ПК буде готовий до роботи.
Вимоги безпеки під час роботи
- Заборонено ходити по комп'ютерному класу, голосно розмовляти.
- Виконувати слід тільки зазначене вчителем завдання.
- Категорично заборонено виконувати інші роботи.
- На клавіші клавіатури потрібно натискати плавно, не припускати ударів.
- Користуватися друкувальним пристроєм дозволяється тільки в присутності викладача або лаборанта.
- Заборонено самостійно переміщувати апаратуру.
- Заборонено запускати ігрові програми.
- У випадку виникнення неполадок треба повідомити викладача або лаборанта.
Зверни увагу!
Не намагайтеся самостійно відрегулювати апаратуру або усувати в ній неполадки.
- Протягом роботи за комп'ютером суворо дотримуйтесь викладених вище правил, слідкуйте за вказівками вчителя. Якщо під час роботи виникає:
аварійна зупинка, яка супроводжується виведенням на екран повідомлення про несправність, слід це повідомлення запам'ятати (або записати) і повідомити викладача (лаборанта); - Якщо робота апаратури починає супроводжуватися незвичними звуками, світінням аварійних індикаторів тощо, слід припинити роботу і повідомити викладача.
Під час роботи за комп'ютеризованими робочими місцями учні не повинні вставати, якщо до класу заходить будь-який відвідувач.
У кабінеті категорично заборонено приймати їжу, користуватися розпилювачами парфумів, лаків для волосся тощо. Не слід користуватися мобільними телефонами.
Завершення роботи з апаратурою:
- вимикати апаратуру дозволяється тільки в послідовності, передбаченій відповідними інструкціями і за вказівкою викладача;
- після вивантаження операційної системи і зупинки роботи комп'ютера слід вимкнути живлення системного блоку або переконатись у його автоматичному вимкненні, вимкнути інші складові апаратного забезпечення.
Перед вимкненням ПК треба закінчити роботу всіх програм. Для вимкнення ПК слід натиснути кнопку ПУСК і вибрати команду ЗАВЕРШЕННЯ РОБОТИ. Натиснути кнопку ОК.