Опис допоміжних алгоритмів у середовищі Scrаtch реалізують через створення власних блоків.
Щоб створити власний блок у списку групи команд, виберіть групу Мої блоки. Для створення нового блоку виберіть Створити блок і в заголовку блоку введіть його назву.
Рис.1
В області скриптів отримаємо команду оголошення блоку.
До команди оголошення блоку приєднують інші команди, які складатимуть алгоритм розв’язування потрібної підзадачі. Блок Квадрат можна використати у програмі для проєкту, у якому на сцені будуть малюватися квадрати різного кольору (рис.2).
Щоб виконати допоміжний алгоритм, слід обрати в групі Мої блоки створений блок і приєднати його до блоків основної програми в потрібному місці.
Рис.2
Приклад:
Створимо алгоритм розв’язування задачі: якщо натиснуто клавішу 4, малювати 5 квадратів, інакше малювати 5 п’ятикутників. Для цього потрібно створити блок П’ятикутник. У головному алгоритмі до тіла циклу з лічильником слід додати команду розгалуження, яка реалізуватиме дію: якщо натиснуто клавішу 4, викликати алгоритм Квадрат, інакше викликати алгоритм П’ятикутник.
Зверни увагу!
Допоміжному алгоритму можна передавати значення. для цього при створенні блоку слід, крім уведення назви блоку, натиснути кнопку «Отримати число або текст». У заголовку блоку з'явиться поле <number or text> для введення списку змінних. У команді оголошення блоку з'явиться місце для переліку значень, які слід передати блоку при його виклику.
Приклад:
Скласти програму для додавання двох чисел.
Об'єктами нашої програми будуть змінні а, b (доданки) і с (сума). Обчислення суми реалізовано у блоці Плюс.