Середовище створення проєктів IDLE
Для створення, редагування та налагодження проєктів мовою програмування Python використовуватимемо середовище створення проєктів IDLE (англ. Integrated Development and Learning Environment — інтегроване середовище розробки та навчання), яке складається з:
  • текстового редактора для введення та редагування тексту проєкту;
  • інтерпретатора для перекладу команд з мови програмування Python на
    мову команд, які може виконати процесор комп’ютера;
  • засобів налагодження проєкту для пошуку в ньому помилок;
  • довідкової системи та інших компонентів. 
Відкрити вікно середовища IDLE можна, використовуючи команду IDLE у розділі Python меню Пуск або значок на Робочому столі.
 
Після запуску IDLE відкриється вікно консолі Python Shell (рис. 1). Рядок >>> називається запрошенням, і його наявність означає, що комп’ютер готовий
прийняти вашу команду. 

Якщо після запрошення набрати команду і натиснути Enter, комп’ютер її одразу виконає і виведе результат. Також у вікні консолі виводяться результати виконання програми й повідомлення про помилки в програмному коді.
 
4.PNG
Рис.1
Створення і виконання програми
Створити нове вікно для введення тексту проєкту можна командою File —> New File. Після цього відкривається вікно текстового редактора, у якому можна вводити текст проєкту мовою Python (рис.2).
 
5.PNG
Рис.2

Щоб зберегти проєкт на носії, потрібно у вікні текстового редактора виконати команду File—>Save
. У вікні збереження файлу потрібно вибрати папку для зберігання та ввести ім’я файлу. Файл зберігається з розширенням імені py.

Для запуску проєкту на виконання можна натиснути клавішу F5 або виконати Run—> Run Module.
 
Алгоритм роботи з програмою в середовищі IDLE Python у вікні програми
 
6.PNG
Рис.3
 
Щоб відкрити проєкт, збережений на носії, потрібно виконати команду File—>Open. Після цього у вікні, що відкриється, вибрати файл з розширенням імені py та вибрати кнопку Відкрити. Також можна відкрити папку з файлом проєкту і в контекстному меню файлу вибрати  Edit with IDLE —>  Edit with IDLE.
 
Можна створювати проєкти в одному з хмарних  IDE (Integrated Development Environment ), наприклад Ideone (ideone.com), Python IDE (pythonide.online) або Online Python (online-python.com), які не потребуть реєстрації.                                        
Джерела:
Інформатика : підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Йосиф Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2024.
Інформатика : підруч. для 5 кл. закл. загал. серед. освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2022.