Арифметичні дії над числовими даними
Числові дані у Скретчі вводять в овальні поля блоків-команд.
Це можуть бути як додатні, так і від’ємні цілі числа та десяткові дроби (рис.1).
Це можуть бути як додатні, так і від’ємні цілі числа та десяткові дроби (рис.1).
Зверни увагу!
При введенні десяткового дробу роздільником є крапка, а не кома, як у математиці.
Рис.1
Щоб надати змінній випадкове значення з певного проміжку, слід у поле значення помістити блок з групи Оператори і ввести в овальні поля блоку значення меж проміжку.
Для того, щоб виконати арифметичні дії над числовими даними, слід помістити у поле потрібний оператор, який можна вибрати в групі Оператори (рис.2).
Рис.2
Розглянемо приклади виконання операцій з числовими даними.
Округлити значення змінної х до цілого.
У результаті виконання цих команд х набуває значення 3.
Знайти модуль х.
Знайти неповну частку від ділення х на 5. Знайти остачу від ділення х на 5.
Дії над текстовими даними
У Scratch для виведення рядкових даних існує чотири команди групи Вигляд:
Для введення рядкових даних призначена команда групи Датчики.
Рис.4
За допомогою цієї команди ставлять запитання до користувачів програми (якщо проєкт потребує їхніх відповідей). Щоб надалі оперувати значенням відповіді, слід у групі Датчики поставити прапорець біля блоку «відповідь».
При виконанні цієї команди на сцені з'явиться поле для введення відповіді і відображатиметься значення, яке ввів користувач (рис.4).
Скретч дає змогу виконувати операції над рядками:
об’єднувати рядки; | |
дізнаватися про кількість символів у рядку; | |
визначати символ у рядку за вказаним номером; | |
визначати, чи містить заданий текст деякий вказаний фрагмент тексту. |
Останній блок має шестикутну форму. Це означає, що результатом цієї операції є логічне значення (true або false), і блок призначений для запису умови в командах розгалуження та циклу з передумовою.
Визначити, який символ стоїть на першому місці в слові «вересень» і запам'ятати цей символ у змінній k: