Об'єкти навколишнього світу
Всесвіт, що нас оточує і частиною якого є ми самі, складається з об’єктів (процесів, явищ). Для можливості дослідження або споглядання чи використання об’єктів люди вдаються до моделювання.
 
Об’єкти є складовими навколишнього світу.
 
20.PNG
Рис.1
 
Існують об’єкти матеріальні (наприклад, людина, собака, будинок) і нематеріальні (текст, формула тощо). Кожний об’єкт має властивості, що відрізняють його від інших об’єктів. Наприклад, об’єкт автомобіль має такі властивості, як назва, марка, колір, об’єм двигуна, рік випуску тощо.
Дослідженняце діяльність, спрямована на вивчення властивостей об’єктів оточуючого світу та їх зв’язків з іншими об’єктами.
Поняття моделі
Під час проведення експериментів, наукових і навчальних розрахунків, досліджень виникає необхідність будувати матеріальні або інформаційні моделі реальних об’єктів — прототипів моделі.
Модель — це матеріальний або уявлюваний аналог деякого об’єкта, що зберігає його суттєві риси і здатний заміщувати під час вивчення, дослідження або відтворення.
Моделювання — це дослідження об’єктів за допомогою побудови та вивчення їхніх моделей.
Об’єкт, що моделюється, — прототип, або оригінал.
Причини моделювання
10.PNG 
Типи моделей за способом реалізації
За способом реалізації моделі поділяють на матеріальні (натурні, фізичні) й інформаційні (абстрактні).
Матеріальна модель — це модель об’єкта, подана у вигляді його предметної копії.
Матеріальні моделі відтворюють фізичні, геометричні та інші властивості або дії об’єктів моделювання (іграшки, глобус, модель молекули, макет літака, будинка тощо).
Інформаційна модель — це модель об’єкта  (явища, процесу), подана у вигляді його опису.
Інформаційну модель об’єкта використовують замість оригіналу в ході його дослідження, коли зберігається інформація про деякі важливі для цього дослідження типові риси.
Приклад:
Карта земної кулі, портрет письменника, хімічна формула речовини, твір з описом дощу, фотографія блискавки – це приклади інформаційних моделей.
Моделі також можна класифікувати за галузями знань, у яких вони застосовуються: фізичні, біологічні, економічні, соціальні моделі та інші.
Приклад:
На уроках фізики ви ознайомилися з прикладами фізичних явищ у моделях двигуна внутрішнього згоряння, гідравлічного преса, блоків, електронагрівальних приладів. На уроках біології вам демонстрували моделі основних компонентів клітин рослини.
Відповідно до галузі використання моделі можуть бути навчальними, дослідними, науково-технічними, ігровими и імітаційними.
Поняття предметної галузі
Предметна галузь — це множина всіх об’єктів, властивості яких і відношення між якими розглядаються в межах деякого дослідження або у процесі діяльності.
Приклад:
Досліджуючи об’єкти предметної галузі «Хімія», вивчають будову, склад і властивості речовин, а досліджуючи об’єкти предметної галузі «Біологія» — будову та поведінку живих організмів. Об’єкти моделювання точка, відрізок, кут, геометрична фігура належать до предметної галузі «Геометрія». 
У предметній галузі можна виділяти та вивчати різні об’єкти — залежно від цілей дослідження. Предметну галузь «Географія» діти розглядають у школі, а розробники Google-карт або дослідники-мандрівники — в реальних умовах.
Джерела:
Інформатика : підруч. для 7 кл. закл. загал. серед. освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О. П. Пилипчук, Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2024.