Додавання текстового рядка
Для додавання тексту слід вибрати пункт Додати → Text (або натиснути Shift + A і в меню, що відкриється, вибрати Text).
На екрані з'явиться напис «Text». За замовчуванням текст «лежить» на площині.
Щоб «поставити» текст вертикально, повернемо його на 90° по осі Х: натиснемо R → X → 90. Натиснемо R → Z, щоб обернути напис навколо осі Z.
![т1.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/9a3eeb5f-0809-441d-82c6-52bab6439850/%D1%821-w100.png)
Редагування тексту
Для редагування тексту переходимо в режим редагування (Edit Mode). Для цього можна скористатися клавішею Tab.
Видаляємо текст за замовчуванням, вводимо потрібні символи.
Видаляємо текст за замовчуванням, вводимо потрібні символи.
![т7.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/61f44dbf-e6fa-4d49-bd83-47d06cdd1361/%D1%827-w223.png)
Шрифт, якій використовує Blender, не підтримує кирилицю. Для вибору шрифту натисніть
на панелі властивостей. Відкривається панель властивостей текста.
![вікно а 4.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/dfc0f874-cf02-444a-8311-7812ac976188/%D0%B2%D1%96%D0%BA%D0%BD%D0%BE%20%D0%B0%204-w400.png)
На панелі властивостей текста виберіть Шрифт. У рядку Звичайний натисніть на позначку папки для відкриття вікна вибору шрифту.
У вікні Перегляд файлу Blender виберіть шрифт, який підтримує символи кирилиці, і натисніть Відкрити шрифт.
![вікно а 3.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/92db2b5c-c4df-4672-9169-d9d45092eb42/%D0%B2%D1%96%D0%BA%D0%BD%D0%BE%20%D0%B0%203-w500.png)
Тепер можна створювати текст українською мовою.
![а2.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/fb041bec-7448-49b7-81af-30db8ebab5bd/%D0%B02-w300.png)
Трансформація текстового об'єкта
Повернемось в об'єктний режим і відкриємо контекстне меню на текстовому об'єкті правою кнопкою миші.
Застосуємо команди:
Extrude Size (Розмір витискання) — надання об'єму тексту;
Width Size (Ширина) — налаштування довільних значень ширини символів.
![т9.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/53bd9490-61f9-4cea-bc30-c1fdd4d9ca00/%D1%829-w283.png)
Для того, щоб працювати зі створеним текстом як з 3D—об'єктом, необхідно перетворити його на Mesh—об'єкт, вибравши в контекстному меню команду Convert to Mesh (Конвертувати у сіть). Рядок перетворюється на сукупність вершин, ребер, граней, які можна змінювати в режимі редагування.
![т3.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/ca40cc62-d63d-4166-9634-5c47f5bc0959/%D1%823-w300.png)
Додавання кривої Безьє
Текстовий об'єкт можна розмістити вздовж кривої довільної форми.
Щоб прив'язати текстовий об'єкт до кривої, слід виконати такий алгоритм:
- виконати Додати → Крива;
- на панелі властивостей натиснути кнопку Модифікатор
;
- вибрати Додати модифікатор;
- в меню, що відкрилося, вибрати Деформація → Крива;
- у вікні властивостей модифікатора в рядку Curve Object клацнути по значку піпетки;
- у вікні колекції сцени клацнути піпеткою по рядку Крива Безьє.
Тепер можна виділити криву, перейти в режим редагування і змінити форму кривої. Біля виділеної вершини кривої з’являється відрізок, дотичний до кривої, який має 3 керувальні точки (маркери білого кольору).
Натискаючи G і пересуваючи керувальні точки, ми можемо надати кривій бажаної форми. У разі змінення форми кривої буде відповідно змінюватися і форма тексту.
Зміна кольору текстового об'єкта
Додати до 3D-текста матеріал і текстуру можна за таким же алгоритмом, як і до будь-якого геометричного примітива:
- відкрити вкладку Матеріал вікна властивостей;
- натиснути на кнопку Новий;
- клікнути по смужці Основний колір;
- обрати колір на кольоровому диску.
![т8.PNG](https://resources.cdn.miyklas.com.ua/3d5aa3a8-218f-4ac0-9edb-e5ac3d0ec0b0/%D1%828-w200.png)