Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
Номер 1. | Назва Текстові задачі і їх розв'язання арифметичним способом | Опис Приклади деяких завдань, що зустрічаються в підручнику. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
Номер 1. | Назва Визначення загальної кількості | Вид 1 вид - рецептивний | Складність легке | Бали 1Б. | Опис Необхідно дати відповідь на питання: скільки всього землі в користуванні у фермера? |
Номер 2. | Назва Текстова задача «Визнач число сторінок» | Вид 2 вид - інтерпретація | Складність легке | Бали 1Б. | Опис Пропонується розв'язати текстову задачу: визначити число сторінок у книзі, якщо відомо число сторінок, прочитаних за день. |
Номер 3. | Назва Чи вистачить грошей на покупку? | Вид 3 вид - аналіз | Складність легке | Бали 1,5Б. | Опис Розв'язується текстова задача і аналізується відповідь на питання: чи вистачить грошей на покупку? |
Номер 4. | Назва У скільки разів більше нове число? | Вид 2 вид - інтерпретація | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис У ході розв'язання перетворюється дане число, яке потім порівнюється з новим числом. |
Номер 5. | Назва Визнач правильний час | Вид 2 вид - інтерпретація | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Потрібно визначити правильний час, якщо відомо, що годинник поспішає або відстає на відомий час. |
Номер 6. | Назва Завдання на рух у протилежних напрямках | Вид 2 вид - інтерпретація | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Пропонується визначити відстань між автобусом та автомобілем при русі в протилежних напрямках. |
Номер 7. | Назва Задача на більше/менше | Вид 2 вид - інтерпретація | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Пропонується розв'язати текстову задачу, застосовуючи у розв'язанні поняття «на скільки-то більше або менше». |
Номер 8. | Назва Визначення числа учнів | Вид 2 вид - інтерпретація | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Визначається за допомогою діаграми число учнів у школі з різних років, йде порівняння отриманих результатів. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
Номер 1. | Назва Рух по річці | Вид Інший | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Визначається швидкість руху човна за течією річки, власна швидкість човна і швидкість човна проти течії річки. |
Номер 2. | Назва Як змінився прибуток магазину? | Вид Інший | Складність важке | Бали 5Б. | Опис Визначається зміна прибутку магазину за другий тиждень в порівнянні з першим тижнем, якщо змінюється ціна товару і кількість проданого товару. |
Номер 3. | Назва Визнач час руху | Вид Інший | Складність важке | Бали 4Б. | Опис Потрібно визначити час руху мотоцикліста на зворотному шляху, якщо змінюється як швидкість руху, так і пройдений ним шлях. |
Номер 4. | Назва Спільна робота бригад | Вид Інший | Складність важке | Бали 4Б. | Опис Пропонується розв'язати задачу на спільну роботу. |
Номер 5. | Назва Знайди масу оселедця в кожній діжці | Вид Інший | Складність важке | Бали 4Б. | Опис Для розв'язання завдання потрібно зауважити, на скільки більше вартість оселедця в другій діжці, на стільки там більше кілограмів оселедця. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
Номер 1. | Назва Текстова задача про продаж виробів | Вид Інший | Складність легке | Бали 1Б. | Опис Пропонується визначити загальну кількість проданих виробів, якщо відомо, що третьому магазину продали більше, ніж першому на певну кількість. |
Номер 2. | Назва Задача на рух назустріч один одному | Вид Інший | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Пропонується визначити час, через який відбудеться зустріч двох транспортних засобів. |
Номер 3. | Назва Спільна робота двох насосів | Вид Інший | Складність важке | Бали 4Б. | Опис Пропонується розв'язати задачу на спільну роботу двох насосів. Потрібно визначити час, за який може виконати всю роботу другий насос. |
Номер 4. | Назва Обчисли швидкість течії річки | Вид Інший | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Визначається швидкість течії річки, якщо відома власна швидкість теплохода, шлях і час руху теплохода проти течії річки. |
Номер 5. | Назва Маса варення | Вид Інший | Складність середнє | Бали 2Б. | Опис Визначення маси варення за допомогою використання поняття «в кілька разів більше», «на якесь число більше». |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
Номер 1. | Назва Тренування з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» | Рекомендований час: 00:10:00 | Складність легке | Бали 6Б. | Опис Пропонується розв'язати текстові завдання і знайти загальну кількість або землі в користуванні у фермера, або число сторінок в книзі, або відповісти на питання: чи вистачить грошей на покупку? При цьому виконуються всі чотири дії з натуральними числами. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
Номер 1. | Назва Домашня робота з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» | Рекомендований час: 00:20:00 | Складність середнє | Бали 10Б. | Опис Пропонуються завдання різного виду: відпрацювання поняття «більше/менше на ...»; визначення відстані при русі в протилежних напрямках; відпрацювання поняття «більше/менше в кілька разів», порівнюючи дане число з новим числом; також, за допомогою діаграми, визначається загальне число учнів у школі з різних років, йде порівняння отриманих результатів. |
Номер 2. | Назва Перевірочна робота з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» | Рекомендований час: 00:25:00 | Складність середнє | Бали 12Б. | Опис Пропонуються текстові завдання різного виду: визначити час, при русі двох транспортних засобів назустріч один одному; відпрацювання поняття «більше/менше на ...»; «більше/менше в кілька разів», визначаючи масу варення; визначається швидкість течії річки, шлях і час руху теплохода проти течії річки. |