Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Текстові задачі і їх розв'язання арифметичним способом | Приклади деяких завдань, що зустрічаються в підручнику. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Визначення загальної кількості | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Необхідно дати відповідь на питання: скільки всього землі в користуванні у фермера? |
2. | Текстова задача «Визнач число сторінок» | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | Пропонується розв'язати текстову задачу: визначити число сторінок у книзі, якщо відомо число сторінок, прочитаних за день. |
3. | Чи вистачить грошей на покупку? | 3 вид - аналіз | легке | 1,5Б. | Розв'язується текстова задача і аналізується відповідь на питання: чи вистачить грошей на покупку? |
4. | У скільки разів більше нове число? | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | У ході розв'язання перетворюється дане число, яке потім порівнюється з новим числом. |
5. | Визнач правильний час | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Потрібно визначити правильний час, якщо відомо, що годинник поспішає або відстає на відомий час. |
6. | Завдання на рух у протилежних напрямках | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Пропонується визначити відстань між автобусом та автомобілем при русі в протилежних напрямках. |
7. | Задача на більше/менше | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Пропонується розв'язати текстову задачу, застосовуючи у розв'язанні поняття «на скільки-то більше або менше». |
8. | Визначення числа учнів | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Визначається за допомогою діаграми число учнів у школі з різних років, йде порівняння отриманих результатів. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Рух по річці | Інший | середнє | 2Б. | Визначається швидкість руху човна за течією річки, власна швидкість човна і швидкість човна проти течії річки. |
2. | Як змінився прибуток магазину? | Інший | важке | 5Б. | Визначається зміна прибутку магазину за другий тиждень в порівнянні з першим тижнем, якщо змінюється ціна товару і кількість проданого товару. |
3. | Визнач час руху | Інший | важке | 4Б. | Потрібно визначити час руху мотоцикліста на зворотному шляху, якщо змінюється як швидкість руху, так і пройдений ним шлях. |
4. | Спільна робота бригад | Інший | важке | 4Б. | Пропонується розв'язати задачу на спільну роботу. |
5. | Знайди масу оселедця в кожній діжці | Інший | важке | 4Б. | Для розв'язання завдання потрібно зауважити, на скільки більше вартість оселедця в другій діжці, на стільки там більше кілограмів оселедця. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Текстова задача про продаж виробів | Інший | легке | 1Б. | Пропонується визначити загальну кількість проданих виробів, якщо відомо, що третьому магазину продали більше, ніж першому на певну кількість. |
2. | Задача на рух назустріч один одному | Інший | середнє | 2Б. | Пропонується визначити час, через який відбудеться зустріч двох транспортних засобів. |
3. | Спільна робота двох насосів | Інший | важке | 4Б. | Пропонується розв'язати задачу на спільну роботу двох насосів. Потрібно визначити час, за який може виконати всю роботу другий насос. |
4. | Обчисли швидкість течії річки | Інший | середнє | 2Б. | Визначається швидкість течії річки, якщо відома власна швидкість теплохода, шлях і час руху теплохода проти течії річки. |
5. | Маса варення | Інший | середнє | 2Б. | Визначення маси варення за допомогою використання поняття «в кілька разів більше», «на якесь число більше». |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» | 00:10:00 | легке | 6Б. | Пропонується розв'язати текстові завдання і знайти загальну кількість або землі в користуванні у фермера, або число сторінок в книзі, або відповісти на питання: чи вистачить грошей на покупку? При цьому виконуються всі чотири дії з натуральними числами. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» | 00:20:00 | середнє | 10Б. | Пропонуються завдання різного виду: відпрацювання поняття «більше/менше на ...»; визначення відстані при русі в протилежних напрямках; відпрацювання поняття «більше/менше в кілька разів», порівнюючи дане число з новим числом; також, за допомогою діаграми, визначається загальне число учнів у школі з різних років, йде порівняння отриманих результатів. |
2. | Перевірочна робота з теми «Розв'язання текстових задач арифметичним способом» | 00:25:00 | середнє | 12Б. | Пропонуються текстові завдання різного виду: визначити час, при русі двох транспортних засобів назустріч один одному; відпрацювання поняття «більше/менше на ...»; «більше/менше в кілька разів», визначаючи масу варення; визначається швидкість течії річки, шлях і час руху теплохода проти течії річки. |