Теорія:

Привіт, друже! Ти вже вмієш порівнювати між собою числа за числовим променем.
Більше число на числовому промені знаходиться справа, а менше — зліва.
ЧВ.png
Наприклад, \(9 > 6, 4 < 7, 5 = 5\)
 
А як бути, коли треба дізнатися на скільки одиниць одне число більше чи менше іншого? На скільки кількість предметів в одній множині більше чи менше, ніж кількість предметів в іншій множині?
 
Порівняємо машини і ракети.  Порахуємо предмети в кожній множині. 
 
більше10.png
 
Число машин — 4, а ракет — 6Число \(6\) більше, ніж \(4\). Визначимо, на скільки ракет більше, ніж машин та знайдемо на скільки машин менше, ніж ракет. З'єднаємо ракети і машини парами.
 
біл1.png
 
З малюнка видно, що ракет більше на \(2\) - щоб  кількість іграшок стала однаковою, треба прибрати дві ракети, їх також стане \(4\), а  \(4 = 4 \)
 
Машин менше на \(2\), щоб кількість іграшок стала однаковою, треба поставити ще  дві машини, їх також стане \(6\), а  \(6 = 6\). 
 
Але в житті не завжди можна буде скористатися малюнком.
 
Накреслимо схему до нашого малюнка.
 
сх7.png
 
На схемі перший відрізок і число \(4\) позначають кількість машин, другий відрізок і число \(6\) — кількість ракет.
Другий відрізок ділиться на дві частини: стільки ж, скільки машин — \(4\), і ще кілька. Частинка другого відрізка зі словом «і»  вказує нарізницеве відношення чисел.
 
Щоб дізнатися на скільки ракет більше, ніж машин. Треба забрати стільки ж ракет, скільки в нас машин — \(4\) і подивитися, скільки їх залишиться. Це число і покаже нам, на скільки було більше ракет або на скільки менше машин.
 
\(6 - 4 = 2\)
Щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше іншого, треба від більшого числа відняти менше число.
Знайдемо, на скільки \(8\) більше, ніж \(5\).
 
Міркуємо: Від більшого числа \(8\) віднімемо меше число \(5\), отримаємо —\( 3\).
Відповідаємо: \(8 > 5\) на \(3\).
 
Знайдемо, на скільки \(3\) менше, ніж \(9\).
 
Міркуємо: від більшого числа \(9\) віднімемо менше число \(3\), отримаємо — \(6.\)
Відповідаємо: \(3 < 9\) на \(6\).