Привіт, друже! Продовжимо вивчати математику разом? Тоді слухай...
 
Сьогодні на урок малювання я взяв з собою олівці і фломастери.
 
флом.png
 
Порахуй скільки всього я взяв олівців, а скільки фломастерів?
 
Який приклад треба скласти, щоб дізнатись, скільки всього предметів для малювання я взяв із собою?
 
Запишемо цей приклад: \(5 + 4 = 9\).
 
Пригадай, як називається кожне з чисел у прикладі на додавання?
\(5\ \)— це перший доданок, \(4\) — це другий доданок. \(9\) — це сума.
Мій друг забув взяти з собою олівці і попросив поділитися з ним. Я віддав другові всі свої олівці.
 
За моїми діями можна скласти такий приклад на віднімання: \(9 - 5 = 4\)
 
Давай спробуємо прочитати цей приклад, називаючи числа так, як у прикладі на додавання.
Від  суми \(9\) відняли перший доданок \(5\), одержали другий доданок \(4\).
А якби я віддав другу не олівці, а фломастери, ми склали б такий приклад: \(9 - 4 = 5\)
 
Спробуємо прочитати його так, як ми читали перший приклад.
Від  суми \(9\)відняли другий доданок\(4\), отримали перший доданок \(5\).
Давай ще раз уважно подивимося на всі приклади, що ми склали.
 
\(5 + 4 = 9\)
\(9 - 5 = 4\)
\(9 - 4 = 5\)
 
Пригадуєш, спочатку ми складали приклад на додавання, а потім два приклади на віднімання. Запам'ятай правило:
Якщо від суми відняти один з доданків, дістанемо другий доданок.
Дію віднімання називають оберненою дією додавання.
Від \(9\) відняти \(5\) — це означає знайти таке число, яке в сумі з числом \(5\) дає \(9\). 
Від \(9\) відняти \(4\) — це означає знайти таке число, яке в сумі з числом \(4\) дає \(9\).