Привіт, друже! Ти вже вмієш порівнювати між собою числа за числовим променем.
Більше число на числовому промені знаходиться справа, а менше — зліва.
Наприклад, \(9 > 6, 4 < 7, 5 = 5\)
А як бути, коли треба дізнатися на скільки одиниць одне число більше чи менше іншого? На скільки кількість предметів в одній множині більше чи менше, ніж кількість предметів в іншій множині?
Порівняємо машини і ракети. Порахуємо предмети в кожній множині.
Число машин — 4, а ракет — 6. Число \(6\) більше, ніж \(4\). Визначимо, на скільки ракет більше, ніж машин та знайдемо на скільки машин менше, ніж ракет. З'єднаємо ракети і машини парами.
З малюнка видно, що ракет більше на \(2\) - щоб кількість іграшок стала однаковою, треба прибрати дві ракети, їх також стане \(4\), а \(4 = 4 \)
Машин менше на \(2\), щоб кількість іграшок стала однаковою, треба поставити ще дві машини, їх також стане \(6\), а \(6 = 6\).
Але в житті не завжди можна буде скористатися малюнком.
Накреслимо схему до нашого малюнка.
На схемі перший відрізок і число \(4\) позначають кількість машин, другий відрізок і число \(6\) — кількість ракет.
Другий відрізок ділиться на дві частини: стільки ж, скільки машин — \(4\), і ще кілька. Частинка другого відрізка зі словом «і» вказує нарізницеве відношення чисел.
Щоб дізнатися на скільки ракет більше, ніж машин. Треба забрати стільки ж ракет, скільки в нас машин — \(4\) і подивитися, скільки їх залишиться. Це число і покаже нам, на скільки було більше ракет або на скільки менше машин.
\(6 - 4 = 2\)
Щоб дізнатися на скільки одне число більше або менше іншого, треба від більшого числа відняти менше число.
Знайдемо, на скільки \(8\) більше, ніж \(5\).
Міркуємо: Від більшого числа \(8\) віднімемо меше число \(5\), отримаємо —\(\ 3\).
Відповідаємо: \(8 > 5\) на \(3\).
Знайдемо, на скільки \(3\) менше, ніж \(9\).
Міркуємо: від більшого числа \(9\) віднімемо менше число \(3\), отримаємо — \(6.\)
Відповідаємо: \(3 < 9\) на \(6\).