Розв'язуючи складену задачу на кратне порівняння, користуйся пам'яткою.Наприклад.
Серед третьокласників художню школу відвідують \(5\) хлопчиків і \(7\) дівчаток, а музичну школу — \(4\) дівчинки. У скільки разів більше третьокласників відвідують художню школу, ніж музичну?
Пам'ятка
1. Прочитай задачу і уяви, про що в ній говориться.
2. При повторному читанні запиши задачу коротко (склади короткий запис).
3. За коротким записом поясни, що означають числа задачі й питання.
4. Подумай, що достатньо знати, щоб відповісти на запитання задачі?
5. Склади план розв'язування задачі.
6. Запиши розв'язування задачі.
7. Запиши відповідь.
8. Виконай перевірку: розв'яжи задачу іншим способом або склади і розв'яжи одну з обернених задач.
1. Прочитай задачу і уяви, про що в ній говориться.
2. При повторному читанні запиши задачу коротко (склади короткий запис).
3. За коротким записом поясни, що означають числа задачі й питання.
4. Подумай, що достатньо знати, щоб відповісти на запитання задачі?
5. Склади план розв'язування задачі.
6. Запиши розв'язування задачі.
7. Запиши відповідь.
8. Виконай перевірку: розв'яжи задачу іншим способом або склади і розв'яжи одну з обернених задач.
Серед третьокласників художню школу відвідують \(5\) хлопчиків і \(7\) дівчаток, а музичну школу — \(4\) дівчинки. У скільки разів більше третьокласників відвідують художню школу, ніж музичну?
Міркуємо за пам'яткою:
1. У задачі говориться про третьокласників, які відвідують художню і музичну школу.
2. Складаємо короткий запис.

3. Щоб відповісти на питання задачі достатньо знати кількість дітей, які відвідують художню школу і кількість дітей, які відвідують музичну школу.
4. Складаємо план розв’язування задачі.
Перша дія:Скільки третьокласників відвідують художню школу?
Друга дія:У скільки разів більше третьокласників відвідують художню школу, ніж музичну?
5. Записуємо розв’язування задачі.
Перша дія: \((третьокл.)\) — відвідують художню школу;
Друга дія: \((раз.)\)
Відповідь: у \(3\) рази більше третьокласників відвідують художню школу, ніж музичну школу.
6. Виконую перевірку. Складаю обернену задачу.
Зверни увагу!
Зверни увагу! Обернених задач є стільки, скільки є числових даних в умові першої задачі.
Складемо обернені задачі до першої (прямої) задачі.



Для перевірки розв’яжемо першу обернену задачу.
Серед третьокласників художню школу відвідують 5 хлопчиків і 7 дівчаток, це у 3 рази більше, ніж кількість третьокласників, які відвідують музичну школу. Скільки третьокласників відвідують музичну школу?
Перша дія: \((третьокл.)\) — відвідують художню школу;
За умовою, якщо сказано, що художню школу відвідують у \(3\) рази більше третьокласників, то значить музичну школу відвідують у \(3\) рази менше третьокласників. Отже, виконуємо дію ділення.
Друга дія: \((третьокл.)\)
За умовою, якщо сказано, що художню школу відвідують у \(3\) рази більше третьокласників, то значить музичну школу відвідують у \(3\) рази менше третьокласників. Отже, виконуємо дію ділення.
Друга дія: \((третьокл.)\)
Відповідь: музичну школу відвідують \(4\) третьокласника.
Отже, ми отримали таке саме число третьокласників, що відвідують музичну школу, як і у першій задачі.
Висновок, задача розв’язана правильно.