owl-158418_1280.png
 Привіт! Мене звуть Совунич, а це Совуня та Совеня.
 
Ми з родиною любимо працювати разом. Тому я познайомлю тебе з задачами на спільну роботу. owl-42851_1280.png
 
Задача 1
Совуня та Совеня пекли пиріжки. Совуня пекла \(5\) пиріжків за годину, а Совеня — \(3\). Скільки пиріжків Спекуть Совуня та Совеня разом за \(4\) години?
 
 
Продук-
тивність
праці
(шт./год)
Час
роботи
(год)
Загальний
виробіток
(шт.)
\(І\)
\(5\)
 
 
\(ІІ\)
\(3\)
  
\(І\) і \(ІІ\)
\(?\)
\(4\)
\(?\)
 
Крок 1
Знайди, скільки пиріжків спечуть Совуня та Совеня разом за \(1\) годину.
 
Зверни увагу!
Дії обох виконавців спрямовані на один результат (випікання пиріжків), тому спільну продуктивність знаходимо дією додавання.
\(3 + 5 = 8\) (шт.)
 
Крок 2
Знайди скільки пиріжків спекуть Совуня та Совеня за \(4\) год.
 
\( 8 · 4 = 32\) (шт.)
 
Відповідь: за \(4\) години Совуня та Совеня спекуть \(32\) пиріжки.
 
Задача 2
Совуня пекла \(5\) пиріжків за годину, а Совеня з’їдав щогодини по \(3\) пиріжки. Скільки пиріжків залишиться через \(4\) години?
 
 
Продук-
тивність
праці
(шт./год)
Час
роботи
(год)
Загальний
виробіток
(шт.)
\(І\)
\(5\)
 
 
\(ІІ\)
\(3\)
  
\(І\) і \(ІІ\)
\(?\)
\(4\)
\(?\)
 
Крок 1
Знайди, скільки пиріжків залишатиметься щогодини.
 
Зверни увагу!
Дії обох виконавців спрямовані на різні результати (Совуня пече пиріжки, а Совеня — їсть), тому спільну продуктивність знаходимо дією віднімання.
\( 5 - 3 = 2\) (шт.)
 
Крок 2
Знайди, скільки пиріжків залишиться через \(4\) години.
 
\(2 · 4 = 8\) (шт.)
 
Відповідь: через \(4\) години залишиться \(8\) пиріжків.