Привіт! Мене звуть Совунич, а це Совуня та Совеня. |
Ми з родиною любимо працювати разом. Тому я познайомлю тебе з задачами на спільну роботу. |
Задача 1
Совуня та Совеня пекли пиріжки. Совуня пекла \(5\) пиріжків за годину, а Совеня — \(3\). Скільки пиріжків Спекуть Совуня та Совеня разом за \(4\) години?
Продук- тивність праці (шт./год) | Час роботи (год) | Загальний виробіток (шт.) | |
\(І\) | \(5\) | ||
\(ІІ\) | \(3\) | ||
\(І\) і \(ІІ\) | \(?\) | \(4\) | \(?\) |
Крок 1
Знайди, скільки пиріжків спечуть Совуня та Совеня разом за \(1\) годину.
Зверни увагу!
Дії обох виконавців спрямовані на один результат (випікання пиріжків), тому спільну продуктивність знаходимо дією додавання.
\(3 + 5 = 8\) (шт.)
Крок 2
Знайди скільки пиріжків спекуть Совуня та Совеня за \(4\) год.
\( 8 · 4 = 32\) (шт.)
Відповідь: за \(4\) години Совуня та Совеня спекуть \(32\) пиріжки.
Задача 2
Совуня пекла \(5\) пиріжків за годину, а Совеня з’їдав щогодини по \(3\) пиріжки. Скільки пиріжків залишиться через \(4\) години?
Продук- тивність праці (шт./год) | Час роботи (год) | Загальний виробіток (шт.) | |
\(І\) | \(5\) | ||
\(ІІ\) | \(3\) | ||
\(І\) і \(ІІ\) | \(?\) | \(4\) | \(?\) |
Крок 1
Знайди, скільки пиріжків залишатиметься щогодини.
Зверни увагу!
Дії обох виконавців спрямовані на різні результати (Совуня пече пиріжки, а Совеня — їсть), тому спільну продуктивність знаходимо дією віднімання.
\( 5 - 3 = 2\) (шт.)
Крок 2
Знайди, скільки пиріжків залишиться через \(4\) години.
\(2 · 4 = 8\) (шт.)
Відповідь: через \(4\) години залишиться \(8\) пиріжків.