Слух
 
вухо.png
 
Коли ми чуємо щось, то можемо 
- спрогнозувати характер звуку — сильний чи слабкий, високий чи низький;
- розрізнити (на основі досвіду), хто чи що видає звук;
- оцінити (приблизно) звідки лине звук — його напрям;
- прогнозувати як далеко від нас істота чи тіло, що видає звук.
Вуха — органи чуття (слуху).
Не всі люди сприймають звуки однаково — у когось більша чутливість до звуків, а у когось — менша.
 
Різні живі істоти чують цей світ по-різному. Людина сприймає звуки в середньому діапазоні (якщо орієнуватися на уявну шкалу від 1 до 1000).
 
Кити та слони можуть чути звуки в нижчому діапазоні — такий звук називають інфразвуком
 
кит.png слон.png
Інфразвук — це звук нижче діаназону чутливості людини.
Кажани, собаки і коти можуть чути звук вищий, ніж чує людина  — такий звук називають ультразвук.
 
кажан.png пес.png кіт.png
Ультразвук — це звук вище діапазону чутливості людини.
Шкідливо впливати на органи слуху може:
- тривале перебування у шумній місцевості (на території виробництва, заводу тощо);
- надто гучна музика (особливо у навушниках);
- раптовий гучний стукіт чи вибух;
- травми голови;
- вроджені особливості тощо.
 
навушники.png вибух.png завод.png
 
Звук — це хвиля (коливання простору), що може поширюватися повітрям, рідинами, або твердими тілами. 
 
Зверни увагу!
Швидкість поширення звуку буде залежати від того, який простір долає звук. 
Середня швидкість звуку:
- у газоподібному середовищі —  повітрі — 340 м/с.
- у рідкому середовищі — воді — 1500 м/с.
- у твердому середовищі — металі (залізо) — близько 6 км/с.
Органи чуття (вуха) сприймають коливання простору та перетворююють їх в електричний сигнал, який направляється у спеціальні відділи головного мозку.
Джерела:
1. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го кл. заг. серед. освіти/ Дарія Біда, Тетяна Гільберг, Ярина Колісник. - Київ: Видавничий дім "Генеза", 2022. - 256 с. : іл..
2. Пізнаємо природу: підр. інтегр. курсу для 5-го класу закл. заг. серед. освіти/ Л. Я. Мідак, Н. В. Фоменко, В. Я. Гайда, С. М. Подоляк, В. І. Кравець, І. В. Крацець, І. В. Олійник, В. П. Стахурська, З. М. Пушкар, С. В. Банах, Л. П. Козловська. - Тернопіль : Астон, 2022. - 272 с..
3. Довкілля: підруч. інтегр. курсу для 5 класу закл. заг. серед. освіти/ Олексій Григорович, Юлія Болотіна, Максим Романов. - Харків: Вид-во "Ранок", 2021.- 176 с. : іл.. 
4. Картинки: www.canva.com