Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Джерела українських фразеологізмів Теоретичне ознайомлення з джерелами походження фраеологізмів

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Запозичені фразеологізми 3 вид - аналіз легке 2Б. Дослідження-зіставлення на позначення значень іншомовних фразеологізмів.
2. Звідки походить фразеологізм? 3 вид - аналіз легке 2Б. Творче спостереження за фразеологізмом з елементом аналізу щодо його походження.
3. Два чоботи пара — чиї вони? 3 вид - аналіз легке 2Б. Визначення походження фразеологізмів шляхом аналізу професії, люди якої їх вживали.
4. Народні спостереження 3 вид - аналіз легке 2Б. Дібрати фразеологізм до певної характеристики людської поведінки.
5. Кожному своє 3 вид - аналіз середнє 4Б. Формуання вмінь і навичок роботи з фразеологічним словником, визначення походження фразеологізмів за їх значенням.
6. Ти звідки? 3 вид - аналіз середнє 3Б. Серед поданих фразеологізмів шляхом аналізу визначити ті, які відносяться до певної професії.
7. Культура мовлення. Народ скаже, як зав'яже 3 вид - аналіз середнє 3Б. Добір синонімічних українських прислів'їв до прислів'їв країн свту.
8. Доповнена реальність 3 вид - аналіз середнє 2Б. Уміння влучно доповнювати речення фразеологізмами.
9. З історії виникнення фразеологізмів 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати шляхи утворення фразеологізмів.
10. Чи знаєш ти фразеологізми? 1 вид - рецептивний середнє 2Б. Закріплення вивченого про фразеологізми.
11. Загадка 3 вид - аналіз важке 2Б. Дослiдження-вiдновлення фразеологізмів за загадкою.
12. Три горішки 3 вид - аналіз важке 3Б. Уміння визначати джерело походження фразеологізмів.
13. Знайди помилку 3 вид - аналіз важке 1Б. Уміння визначати джерело походження фразеологізмів.
14. Сам собі редактор 3 вид - аналіз важке 4Б. Стилістика мовленя. Розвиток уміння доречного використання фразеологізмів.
15. Використання фразеологічних зворотів у художній літературі 3 вид - аналіз важке 6Б. Пошуково-творча робота з художним текстом. Визначення фразеологізмів у текстах, їх значення та джерело витворення.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Зайвий фразеологізм Інший легке 1Б. Уміння визначати джерело походження фразеологізмів.
2. Один, два, три... Інший середнє 3Б. Удосконалення вивченого про фразеологізми.
3. Фразеологізми біблійного походження Інший середнє 2Б. Поширення лексичного запасу учнів біблійними виразами, розвиток навичок користування словником.
4. Знайди пару Інший середнє 4Б. Творче моделювання фразеологізмів з його частин, визначення походження утвореного фразеологізму.
5. Проба пера Інший важке 4Б. Конструювання речень з використанням фразеологізмів.
6. Крилаті вислови Інший важке 6Б. Мініесе за крилатими висловами українських письменників та поетів.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальння з теми «Джерела походження фразеологізмів» 00:20:00 середнє 20Б. Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми «Джерела походження фразеологізмів».

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Джерела походження фразеологізмів» 00:30:00 середнє 15Б. Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми «Джерела походження фразеологізмів».
2. Перевірна робота з теми «Джерела походження фразеологізмів» 00:25:00 середнє 15Б. Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Джерела походження фразеологізмів».