Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Фразеологічні звороти як члени речення Ознайомлення з теоретичним матеріалом щодо визначення фразеологізмів як частин мови.
2. Послідовність розбору фразеологізму Ознайомлення з правилами розбору фразеологізмів.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Укажи речення 3 вид - аналіз легке 1Б. Повторення вивченого про фразеологізми. Уміння визначати фразеологізми в реченні.
2. Сам собі пан 1 вид - рецептивний легке 2Б. Дослідження-пошук, сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук, добір, класифікацію фразеологізмів, які виступають у ролі речення.
3. От тобі й маєш! 3 вид - аналіз легке 4Б. Дослідження-аналіз, яке дає можливість виявити фразеологізм у ролі звертання, вставного слова та вигуку.
4. Проаналізуй речення 3 вид - аналіз середнє 5Б. Уміння визначати граматичну основу й другорядні члени речення.
5. Плутанка 3 вид - аналіз середнє 6Б. Дослідження-пошук, сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на добір фразеологізмів, відмінних між собою. Визначення виду другорядного члена речення.
6. Вірю — не вірю 3 вид - аналіз середнє 2Б. Творче спостереження сприяє розвитку вмінь бачити цікаві зі стилістичного погляду зразки використання фразеологічних зворотів, передбачає логічне мислення та аналіз мовного матеріалу.
7. Доповни речення 3 вид - аналіз середнє 2Б. Удосконалення вивченого про фразеологізми як члени речення.
8. Зайве речення 3 вид - аналіз середнє 1Б. Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів.
9. Увідповідни 3 вид - аналіз середнє 5Б. Удосконалення вивченого про фразеологізми. Уміння визначати головні й другорядні члени речення.
10. Що голова, то й розум 3 вид - аналіз важке 2Б. Визначення синтаксичної ролі фразеологічних зворотів.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Головні чи другорядні? Інший легке 1Б. Сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на закріплення визначення синтаксичної ролі фразеологізмів у реченні.
2. Склади речення Інший важке 2Б. Виконання завдань на побудовуречень з вживанням фразеологічних зворотів.
3. Хоч з коліна вилупи... Інший важке 4Б. Культура мовлення. Моделювання речень із використанням фразеологізмів. Визначення їх синтаксичної ролі.
4. Розбір фразеологізму Інший важке 10Б. Аналіз фразеологізму як синтаксичної одиниці мовлення.
5. Третє зайве Інший важке 6Б. Дослідження-обгрунтування, сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук, добір, класифікацію членів речення.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренувальні вправи з теми «Синтаксична роль фразеологізмів» 00:20:00 середнє 22Б. Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми «Синтаксична роль фразеологізмів».

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Синтаксична роль фразеологізмів» 00:25:00 середнє 14Б. Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми«Синтаксична роль фразеологізмів».
2. Перевірна робота з теми «Синтаксична роль фразеологізмів» 00:00:00 середнє 8Б. Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Синтаксична роль фразеологізмів».