Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Фразеологічні звороти як члени речення | Ознайомлення з теоретичним матеріалом щодо визначення фразеологізмів як частин мови. |
2. | Послідовність розбору фразеологізму | Ознайомлення з правилами розбору фразеологізмів. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Укажи речення | 3 вид - аналіз | легке | 1Б. | Повторення вивченого про фразеологізми. Уміння визначати фразеологізми в реченні. |
2. | Сам собі пан | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Дослідження-пошук, сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук, добір, класифікацію фразеологізмів, які виступають у ролі речення. |
3. | От тобі й маєш! | 3 вид - аналіз | легке | 4Б. | Дослідження-аналіз, яке дає можливість виявити фразеологізм у ролі звертання, вставного слова та вигуку. |
4. | Проаналізуй речення | 3 вид - аналіз | середнє | 5Б. | Уміння визначати граматичну основу й другорядні члени речення. |
5. | Плутанка | 3 вид - аналіз | середнє | 6Б. | Дослідження-пошук, сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на добір фразеологізмів, відмінних між собою. Визначення виду другорядного члена речення. |
6. | Вірю — не вірю | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Творче спостереження сприяє розвитку вмінь бачити цікаві зі стилістичного погляду зразки використання фразеологічних зворотів, передбачає логічне мислення та аналіз мовного матеріалу. |
7. | Доповни речення | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми як члени речення. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Зайве речення | Інший | середнє | 1Б. | Уміння визначати синтаксичну роль фразеологізмів. |
2. | Увідповідни | Інший | середнє | 5Б. | Удосконалення вивченого про фразеологізми. Уміння визначати головні й другорядні члени речення. |
3. | Що голова, то й розум | Інший | важке | 2Б. | Визначення синтаксичної ролі фразеологічних зворотів. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Головні чи другорядні? | Інший | легке | 1Б. | Сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на закріплення визначення синтаксичної ролі фразеологізмів у реченні. |
2. | Склади речення | Інший | важке | 2Б. | Виконання завдань на побудовуречень з вживанням фразеологічних зворотів. |
3. | Хоч з коліна вилупи... | Інший | важке | 4Б. | Культура мовлення. Моделювання речень із використанням фразеологізмів. Визначення їх синтаксичної ролі. |
4. | Розбір фразеологізму | Інший | важке | 10Б. | Аналіз фразеологізму як синтаксичної одиниці мовлення. |
5. | Третє зайве | Інший | важке | 6Б. | Дослідження-обгрунтування, сприяє активній розумовій діяльності учнів, що спрямована на творчий пошук, добір, класифікацію членів речення. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренувальні вправи з теми «Синтаксична роль фразеологізмів» | 00:20:00 | середнє | 22Б. | Завдання-тренажер на закріплення матеріалу з теми «Синтаксична роль фразеологізмів». |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Синтаксична роль фразеологізмів» | 00:25:00 | середнє | 14Б. | Вдосконалення вмінь і навичок, набутих під час вивчення теми«Синтаксична роль фразеологізмів». |
2. | Перевірна робота з теми «Синтаксична роль фразеологізмів» | 00:00:00 | середнє | 8Б. | Перевірка знань, вмінь і навичок, отриманих під час вивчення теми «Синтаксична роль фразеологізмів». |