Увесь час грати замість навчання було б круто, але це малоймовірно. Зате можна геймити з користю — багато ігор допомагають прокачати мозок і підвищити успішність. Ми пропонуємо декілька популярних офлайн- й онлайн-ігор, які зроблять тебе розумнішим.


     Збільшуємо словниковий запас: «Еліас»


     «Еліас» або «Скажи інакше» — одна з найбільш відомих ігор на пояснення слів. Вона розвиває асоціативне мислення, сприйняття емоцій і асоціацій інших людей, а також кмітливість. «Еліас» переведений вже на 15 мов і значно розширює словниковий запас. Смисл простий: потрібно пояснити одне слово за допомогою інших, і чим більше слів твій партнер відгадає за обмежений час, тим більше балів отримує ваш дует.
     В оригінальній версії гри 300 карток, з 8 словами на кожній — тобто всього 2400 слів. Складність у них різна, теми — теж, і це допомагає швидко перемикатися, будувати асоціації та практикуватися в поясненні. Адже часто думка або ідея крутиться в голові, але буває складно дохідливо пояснити її іншим. Цьому й вчить      «Еліас» — знаходити короткі й точні формулювання того, що ти хочеш сказати.
     Є безліч інших ігор, розрахованих на компанію, які схожі на «Еліас». Це «Табу», «Діксіт» й інші. Спробуй з друзями різні варіанти й вибери свій.
     

     Розбираємося, що таке економіка: «Монополія»


     За вікову історію цієї економічної гри в неї зіграло вже понад півмільярда осіб. Далеко не в усіх школах є економіка як окремий предмет, а саме в економічних реаліях нам доводиться жити. І «Монополія» вчить цьому, причому з точки зору підприємців, власників бізнесу, а не обивателів.
     Символічно, що придумали її в США під час Великої депресії — надзвичайно потужної кризи, що обрушила американську економіку. Чарльз Дерроу розкреслив ігрове поле прямо на скатертині, і вони з дружиною цілий вечір азартно скуповували один у одного нерухомість за фантики. Тепер це найпопулярніша гра з усталеними правилами, по якій проводять навіть чемпіонати світу. Вона переведена на 43 мови й випускається більш ніж в ста країнах.
     Граючи в «Монополію», ти навчишся краще прораховувати, продумувати свою стратегію на кілька кроків вперед і зрозумієш основи ринкової економіки, де панують гроші, але багато що залежить від удачі та вміння домовлятися. «Монополія» вчить роботі з ризиками й можливостями, розвиває навички прийняття рішень в умовах невизначеності.
     

     Осягаємо ази програмування: Minecraft


     Minecraft — комп'ютерна гра, у якій з блоків, схожих на гігантські пікселі, створюються цілі світи. З моменту її появи в 2009-му продано більше 200 млн ліцензій.   Здавалося б, у наш час така примітивна графіка повинна відштовхувати, але Minecraft бере не картинками, а нелінійністю процесу й нескінченною безліччю варіацій. Кожен знайде тут те, що йому ближче.
     У грі все, як у житті: треба добувати та збирати ресурси, їжу, будувати укриття від ворогів. Ситуація постійно змінюється та привчає бути гнучким і швидко реагувати на ці зміни. Багато завдань «Майнкрафт» вимагають для виконання додаткових знань, за якими просто так, швидше за все, було б лінь лізти в пошук або книги. Поступово завдання ускладнюються, і доводиться всерйоз занурюватися в геометрію, фізику, хімію або біологію, а велика кількість будівництв вчить вирішувати інженерні завдання.
     Як і «Монополія», «Майнкрафт» готує до зіткнення з реальною економікою — ресурси обмежені, роботи вимагають часу, а значить, ти вчишся керувати і часом, і своїми ресурсами. Однак, на відміну від «Монополії», де головна мета — розорити інших гравців раніше, ніж вони зроблять банкрутом тебе, «Майнкрафт» більш доброзичливий і орієнтований на співпрацю, командну роботу. У грі відкритий код — це означає, що будь-який гравець може додати в неї свої об'єкти. Досить тільки запрограмувати їх. Так, через захоплюючу гру формується інтерес до мов програмування та роботі з кодом.
   

     Вивчаємо біологію: Spore


     Spore виникла майже одночасно з «Майнкрафт». Це симулятор виникнення життя на Землі, причому в ролі її творця та двигуна виступає гравець. Завдання — пройти шлях від примітивного одноклітинного організму до високорозвиненої цивілізації. Далі все у твоїх руках: що є, у який бік розвиватися, як змінитися зовні, вибирає сам гравець.
     У міру накопичення очок з'являються додаткові частини тіла, зростає мозок, організм стає все більш високоорганізованим, а простір для маневру скорочується — з кожним наступним вибором ми звужуємо число варіантів і вчимося приймати більш зважені рішення щодо розвитку свого персонажа.
     Потім гра плавно перетікає в стратегію — від управління одним персонажем ми переходимо до управління цілим плем'ям. Потрібно знищити або підкорити інші племена, щоб перейти на наступний рівень — цивілізаційний. Тепер потрібно підпорядкувати вже не окремий континент, а всю планету. За кілька годин ти проходиш увесь ланцюжок еволюції з найдавніших часів до наших днів. Звичайно, до реальної еволюції все це має дуже умовне відношення, але сам принцип засвоюється на відмінно.
     

     Є безліч інших ігор, не прив'язаних до конкретного шкільного предмета, вони допомагають розім'яти мізки та придбати корисні в житті навички. Наприклад, «Мафія» вчить правильно зчитувати чужі жести й емоції і одночасно маскувати свої. Продумані стратегії на кшталт «Героїв меча і магії» комбінують елементи економіки й військових дій, розвиваючи не тільки вміння рахувати, а й звичку прогнозувати ситуацію на кілька кроків вперед. The Sims — симулятор начебто Spore, але вже соціальний, де ти створюєш людей, будуєш між ними відносини, вирішуєш їх побутові проблеми. Звичайно, у житті все складніше, але ти хоча б можеш спробувати різні моделі поведінки й подивитися, що з цього вийде.
     

     Насправді, більшість ігор так чи інакше корисні для мозку. Головне — не втрачати почуття міри й використовувати їх з користю для себе.
 

     З повагою команда МійКлас

опубліковано: