Реальна ситуація може бути описана математичною мовою у вигляді математичної моделі, тобто системи двох лінійних рівнянь із двома змінними.
Компетентнісно орієнтовані задачі — це задачі, метою розв'язування яких є розв'язання стандартної чи нестандартної ситуації з обов'язковим використанням математичних знань.
Зверни увагу!
Уміння бачити і застосовувати математику в реальному житті дозволяє вирішувати прикладні завдання в усіх сферах діяльності, будувати математичні моделі для вирішення проблем.
Приклад:
Для посіву буряку мама виділила ділянку прямокутної форми. Визнач розміри ділянки, якщо додавши довжини трьох сторін Марійка отримала 30 м, а Василько додавши інші три сторони — 21 м.
 
Розв'язання: 
1) Аналізуємо умову задачі: невідомим і шуканим є розміри ділянки — довжина та ширина прямокутника.
2) Позначаємо невідомі величини: довжину та ширину прямокутника через \(x\) м та \(y\) м.
3) Створюємо математичну модель: 
за умовою, сума довжин трьох сторін 2x+y=30 та сума інших — x+2y=21.
Маємо систему рівнянь 2x+y=30,x+2y=21;.
 
4) Розв'язуємо отриману систему:
2x+y=30(2),x+2y=21;4x2y=60,x+2y=21;3x=39,x=13.¯213+y=30,y=3026,y=4.
 
5) Робимо висновок: розміри ділянки \(13X4\) м.
6) Відповідь: \(13\)м; \(4\) м.
Розглянемо задачі, у яких системи двох лінійних рівнянь із двома змінними використовують як математичні моделі реальних ситуацій.
Задачі на роботу
 
 
Якщо \(V\) — обсяг роботи, \(p\) — продуктивність праці, \(t\) — час, то:
 
V=pt,p=Vt,t=Vp.
  • Якщо працюють декілька людей, то продуктивності їхньої роботи додаються.
  • Якщо обсяг роботи не зазначений, то його приймають за одиницю.
Задачі на рух
 
 
Якщо \(s\) — відстань, \(v\) — швидкість, \(t\) — час, то:
s=vt,v=st,t=sv.
Задачі на рух по воді
 
Якщо \(v\) — власна швидкість плавзасобу у стоячій воді, \(a\) — швидкість течії, то:
\(v + a\) — швидкість плавзасобу за течією;
\(v – a\) — швидкість плавзасобу проти течії.
Схема задачі на купівлю товарів
 
 
Ціна
 Кількість
Вартість
І
товар
\(x\)
\(y\)
\(A = xy\)
ІІ
товар
     
  
Схема задачі на запис числа
  
 
Цифра десятків
 Цифра одиниць
Значення числа
І
число
\(x\)
\(y\)
\(10x + y\)
ІІ число
     
 
Схема задачі на співвідношення чисельників і знаменників дробу
 
 
Чисельник
 Знаменник
Значення дробу
І
дріб
\(x\)
\(y\)
xy
ІІ
дріб
     
 
 Схема задачі на продуктивність праці (на роботу)
 
 
Продуктивність праці 
 Час роботи
Обсяг роботи
І
працівник
\(p\)
\(t\)
\(V = pt\)
ІІ працівник
     
 
 Схема задачі на рух
 
 
Швидкість
 Час
Відстань
І
об'єкт
\(v\)
\(t\)
\(s = vt\)
ІІ
об'єкт