Репродуктивне здоров'я — це стан повного фізичного, психічного й соціального благополуччя, а не просто відсутність захворювань, що стосуються репродуктивної системи, її функцій і процесів.
Це поняття багатопланове й застосовується не лише у біологічному, а й соціальному аспектах. Так, розрізняють репродуктивне здоров'я підлітків, жінок, чоловіків, молоді, нації тощо.
 
Репродуктивне здоров'я, як і здоров'я в цілому, визначається різними чинниками. По-перше, воно залежить від спадковості. Батьки передали нам свої ознаки й властивості, зокрема й ті, що визначають репродуктивне здоров'я. По-друге, репродуктивне здоров'я залежить від способу життя, корисних і шкідливих звичок. До порушення репродуктивного здоров'я можуть призвести безвідповідальне ставлення до себе, відсутність аналізу наслідків своїх дій, неправильне інформування про способи й методи профілактики небажаної вагітності, про запобігання інфекціям, що передаються статевим шляхом.
 
За видом збудників захворювання, що передаються статевим шляхом поділяються на:
  • вірусні (СНІД, генітальний герпес, гепатит \(В\));
  • бактеріальні (сифіліс, гонорея, хламідіоз);
  • протозойні — паразитарні хвороби, які спричинюють найпростіші (трихомоніаз, лямбліоз);
  • грибкові (кандидози);
  • паразитарні (короста, лобковий педикульоз).
До чинників ризику для репродуктивного здоров'я належать:
  • несприятливий для здоров'я спосіб життя (стрес, гіподинамія, нераціональне харчування);
  • шкідливі звички (тютюнопаління, наркоманія, алкоголізм);
  • несприятливі екологічні чинники середовища (забрудненість довкілля, високий рівень радіації тощо);
  • негативні чинники соціального середовища (низький рівень життя, безробіття тощо);
  • спадкові порушення;
  • недоступність медичних послуг і послуг з консультування.
Планування та ретельна підготовка майбутніх батьків до вагітності, здоровий спосіб життя, відмова від шкідливих звичок сприяють нормальному перебігу вагітності та пологів, народженню здорових дітей.
Турбота про своє здоров'я, у тому числі і репродуктивне, мають стати нормою й культурою поведінки кожної людини та суспільства у цілому.
Джерела:
Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. заг. серед. освіти / В. І. Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2018. с. 257.