Природні ресурси класифікують за різними критеріями:
  • за належністю до компонентів природимінеральні, кліматичні, лісові, водні
  • за можливістю відтворення в процесі використання — вичерпні (відновлювані й невідновлювані) й невичерпні.
До природних ресурсів належать сонячна енергія, атмосфера, гідросфера, наземна рослинність, ґрунт, тваринний світ, ландшафт, корисні копалини.

Природокористування є теорією та практикою раціонального використання людиною природних ресурсів у середовищі суспільно-виробничої діяльності, спрямованої на задоволення потреб людства цими ресурсами, а також збереження різноманітності та якості довкілля.
 
Основними принципами раціонального використання в контексті сталого розвитку є:
  • «нульовий рівень» споживання природних ресурсів;
  • відповідність антропогенного навантаження ресурсному потенціалу певного регіону;
  • збереження цілісності природних екосистем у процесі їх господарського використання;
  • збереження природного кругообігу речовин у процесі антропогенної діяльності;
  • погодження виробничого й природного ритмів;
  • пріоритетність екологічної оптимальності на довгострокову перспективу.
Перехід суспільства до сталого розвитку залежить від екологічної освіти. Її суть полягає в тому, щоб кожна людина усвідомила пріоритетні загальнолюдські цінності, знала про основні джерела порушення природної рівноваги, усвідомлювала свою відповідальність перед суспільством. Компонентом екологічної освіти є екологічне мислення.
Екологічне мислення — це відображення дійсності, що передбачає усвідомлення людиною екологічних взаємозв’язків природи.
Пошук шляхів формування такого мислення та розробка теорії коеволюційного розвитку природи й людської цивілізації є предметом дослідження екології людини, або соціальної екології.
Раціональне природокористування — сфера діяльності і вся сукупність засобів, що застосовує суспільство задля вивчення, освоєння, використання, відновлення, поліпшення й охорони природного середовища та природних ресурсів.
Джерела:
Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. закл. заг. серед. освіти / В.І. Соболь. —  Кам'янець-Подільський: Абетка, 2019. с. 210 - 211.