До класу Павукоподібних належать, в основному, наземні втварини (понад 70000 видів). До них належать скорпіони, кліщі, павуки та інші представники класу.
Зовнішня будова. Тіло павукоподібних має зовнішній водонепроникний хітиновий скелет, поділене на два відділи — головогруди і черевце. Вусиків немає.
На головогрудях містяться чотири пари ходильних ніг і дві пари видозмінених кінцівок (ротові органи — хеліцери і ногощупальці (педипальпи)), які служать для захоплення і подрібнення їжі.


Гачкоподібними хеліцерами павук хапає свою жертву. У середині хеліцер є канал, по якому з отруйних залоз, які розташовані біля основи хеліцер, у тіло жертви надходить травний сік. Поруч з хеліцерами містяться короткі, покриті чутливими волосками органи дотику, нюху та смаку — ногощупальці.
На нижньому кінці черевця є три пари павутинних бородавок (видозмінені черевні кінцівки), які виробляють павутину. Рідина, яка виділяється з павутинних бородавок миттєво твердне на повітрі і перетворюється на міцну павутину нитку.
На нижньому кінці черевця є три пари павутинних бородавок (видозмінені черевні кінцівки), які виробляють павутину. Рідина, яка виділяється з павутинних бородавок миттєво твердне на повітрі і перетворюється на міцну павутину нитку.
Різні частини павутинних бородавок виділяють павутину різних типів. Павутинні нитки розрізняються за товщиною, міцністю і клейкістю. Різні типи павутини павук використовує для будівництва ловчої сітки: в її основі міцніші і не липкі нитки, а концентричні нитки — тонші і липкі. Павуки використовують павутину для зміцнення стінок своїх сховищ і для виготовлення коконів для яєць.
Молоді павуки використовують довгі павутинні нитки для переміщення у просторі, що сприяє їх розселенню. За допомогою ниток павутини павуки можуть спускатися з гілок дерев та інших опор на землю та підніматися.
Очі у павукоподібних прості.
Очі у павукоподібних прості.

Порівняно слабкий розвиток органів зору компенсується добре розвиненими органами дотику, які мають провідну роль в орієнтації павукоподібних у навколишньому середовищі. Є у них і органи, що реагують на хімічні подразники, а також органи нюху і смаку.
Джерела:
Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Балан П.Г., Кулініч О.М., Юрченко Л.П. — Київ: Генеза, 2024. с. 201-205.
Біологія: підруч. для 7-го кл. зал. заг. серед. освіти / Задорожний К., Ягенська Г., Павленко О., Додь В. — Київ: Освіта, 2024. с. 172-174.
Біологія: підруч. для 7-го кл. зал. заг. серед. освіти / Андерсон О.А., Вихренко М.А., Чернінський А.О., Андерсон А.О. — Київ: Школяр, 2024. с. 172-175.
Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Горобець Л.В., Кокар Н.В., Кравець І.В. Жирська Г.Я. — Тернопіль: Астон, 2024. с. 234-238.
Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Соболь В. — Кам'янець-Подільський: Абетка, 2024. с. 199-201.
Біологія: підруч. для 7-го кл. закл. заг. серед. освіти / Тагліна О.В., Самойлов А.М., Утєвська О.М., Довгаль Л.В. — Х.: Ранок, 2024. с. 152-153.