Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Взаємодія та сила | Сила тяги, сила тертя, сила опору, сила пружності. |
2. | Сила тертя і сила опору | Сила тертя, сила опору |
3. | Види сили тертя | Розкривається поняття сили тертя спокою |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Закінчи речення | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Пропонується закінчити речення, використовуючи для цього поняття сили тертя. |
2. | Сила взаємодії | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Пропонується вибрати силу взаємодії тіл. Для цього згадуються визначення сил тяжіння, пружності і тертя. |
3. | Робота з малюнком | 1 вид - рецептивний | легке | 2Б. | Аналізуючи малюнок, можна вибрати назву сили, що діє на тіло. |
4. | Величина сили тертя | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Визначається величина сили тертя при рівномірному русі. |
5. | Пропущені слова | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Потрібно вставити пропущені слова, описуючи дію по картинці. |
6. | Формулювання висновку | 2 вид - інтерпретація | середнє | 2Б. | Потрібно за запропонованою ситуацією зробити висновок і вибрати правильну відповідь. |
7. | Тертя корисне і шкідливе | 2 вид - інтерпретація | важке | 3Б. | Пропонується вибрати один з варіантів відповіді, вказуючи шкідливе або корисне тертя. Правильною вважається відповідь, якщо вірні обидві умови. |
8. | Направлення сили тертя | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Використовуючи визначення сили тертя, аналізуючи запропоновану ситуацію, робиться висновок про направлення сили тертя. |
9. | Аналіз малюнка | 3 вид - аналіз | важке | 3Б. | Аналізуючи малюнок, даємо назву зображеним на ньому силам, робимо висновок про те, коли рух буде рівномірним. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Вид тертя | Інший | легке | 1Б. | Пропонується визначити вид тертя, використовуючи визначення різних видів тертя. |
2. | Зміна сили тертя | Інший | середнє | 2Б. | Розглядаючи конкретну ситуацію, аналізуючи її, визначається зміна сили тертя: збільшується вона або зменшується. |
3. | Знаходженя сили тертя | Інший | середнє | 2Б. | Визначається величина сили тертя при рівномірному русі. |
4. | Продовження речення | Інший | легке | 1Б. | Пропонується вибрати продовження речення, використовуючи для цього поняття сили тертя, сили тяжіння і сили пружності. |
5. | Формулювання висновку | Інший | важке | 3Б. | Потрібно проаналізувати ситуацію, зробити висновок і пояснити його, використовуючи поняття сили тертя, причин його виникнення. Пояснення учня перевіряє вчитель. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Тертя. Сила тертя» | 00:10:00 | легке | 4Б. | Пропонуються завдання, в яких потрібно закінчити речення, застосовуючи поняття сили тертя, вибрати силу взаємодії тіл, згадуючи визначення сил тяжіння, пружності і тертя. Також, аналізуючи малюнок, потрібно вибрати назву сили, що діє на тіло. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Тертя. Сила тертя» | 00:20:00 | середнє | 8Б. | Пропонуються завдання: продовжити речення, використовуючи поняття сили тертя, сили тяжіння і сили пружності; визначити величину сили тертя при рівномірному русі; вставити пропущені слова, описуючи дію по картинці; вибрати один з варіантів відповіді, вказуючи шкідливе або корисне тертя. |
2. | Перевірочна робота з теми «Тертя. Сила тертя» | 00:25:00 | середнє | 8Б. | У завданнях необхідно визначити вид тертя, дізнатися зміни сили тертя - збільшується вона або зменшується, знайти величину сили тертя при рівномірному русі. Також, потрібно проаналізувати ситуацію, зробити висновок і пояснити його, використовуючи поняття сили тертя, причин його виникнення. Пояснення учня перевіряє вчитель. |