Методична рекомендація:
Теорія
Номер | Назва | Опис |
---|---|---|
1. | Маніпулятивний вплив медіа. Частина І. Маніпуляції | Теоретичний матеріал містить інформацію про типи маніпуляцій, їх приклади, маніпуляційні прийоми та словник термінів з теми. |
2. | Маніпулятивний вплив медіа. Частина ІІ. Фейки. Як відрізнити правду від брехні | Теоретичний матеріал містить інформацію про «фейк» та способи протидії маніпуляціям. |
Завдання
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Згадай поняття | 2 вид - інтерпретація | легке | 2Б. | Вправа на засвоєння значення термінів з попередніх уроків. |
2. | Типи неправдивої інформації | 2 вид - інтерпретація | легке | 2Б. | Необхідно визначити, які із дій з поширення неправдивої інформації є маніпулятивними. |
3. | Правда повна чи ні | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | Вправа на вміння інтерпретувати інформацію, подану в теорії. Розуміння, що таке дозована інформація. |
4. | Фейк і пропаганда | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | Вправа на перевірку розуміння використання пропаганди і фейку. |
5. | Клікбейт | 2 вид - інтерпретація | легке | 1Б. | Вправа на розуміння терміну. |
6. | Емоційна складова | 1 вид - рецептивний | легке | 1Б. | Вправа на знання форми емоційної лексики. |
7. | Монтаж | 3 вид - аналіз | середнє | 2Б. | Визначення прийомів маніпуляцій за зображенням. |
8. | Нові терміни | 2 вид - інтерпретація | середнє | 4Б. | Вправа на знання і розуміння значення термінів з теми уроку. |
Додаткові завдання (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Фейк у відео | Інший | середнє | 2Б. | Вправа на уважність перегляду відео. |
2. | Питання-кроки | Інший | середнє | 5Б. | Вправа на встановлення співвідношення між основними питаннями і кроками перевірки інформації. |
3. | Перевірка статистичних даних | Інший | важке | 12Б. | Завдання передбачає пошук інформації в Інтернеті, вміння користуванись статистичними даними офіційних сайтів. |
4. | Організація та її тип | Інший | важке | 3Б. | Вправа на знання найбільш впливових медійних організацій в Україні. |
Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)
Номер | Назва | Вид | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Правдивість фото | Інший | важке | 10Б. | Вправа на перевірку достовірності зображення. |
2. | Порівняння фото | Інший | важке | 12Б. | Вправа на перевірку достовірності двох зображень. |
3. | Найгарніша валюта світу | Інший | важке | 12Б. | Вправа на визначення прийомів маніпуляції в конкретному випадку. |
Тести
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Тренування з теми «Маніпулятивний вплив медіа» | 00:15:00 | середнє | 10Б. | Вправа на засвоєння термінів та розуміння маніпулятивних прийомів. |
Перевірочні тести (приховані від учнів)
Номер | Назва | Рекомендований час: | Складність | Бали | Опис |
---|---|---|---|---|---|
1. | Домашня робота з теми «Маніпулятивний вплив медіа» | 00:20:00 | важке | 24Б. | Основною метою вправи є розвиток практичних вмінь роботи по виявленню маніпулятивного контенту. |
2. | Перевірочний тест з теми «Маніпулятивний вплив медіа» | 00:20:00 | середнє | 22Б. | Вправа на перевірку знань з теми та вміння їх застосовувати. |