Методична рекомендація:

Теорія

Номер Назва Опис
1. Генетичні ряди металів Наведено приклади генетичних рядів активних і неактивних металів. Показані відмінності цих рядів.
2. Генетичні ряди неметалів Розглянуто приклади генетичних рядів неметалів.
3. Взаємозв'язок речовин генетичних рядів металів і неметалів Показано взаємозв'язок речовин генетичних рядів металів і неметалів. Наведено приклади утворення солей при взаємодії між речовинами ряду металу і ряду неметалу.

Завдання

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Обери речовини одного ряду 1 вид - рецептивний легке 1Б. Потрібно вибрати формули речовин одного генетичного ряду.
2. «Правильно-неправильно» про генетичні ряди 1 вид - рецептивний легке 1Б. Закріплюються теоретичні знання з теми.
3. Перетворення солей 1 вид - рецептивний легке 2Б. Треба вибрати формулу речовини, за допомогою якого можна з солі отримати іншу речовину.
4. Генетичний ряд неметалу 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Потрібно доповнити схеми реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення: неметал — оксид — кислота — сіль.
5. Отримання солі з основ 2 вид - інтерпретація середнє 3Б. Завдання на закріплення знань про властивості лугів і нерозчинних основ, що отримані з солі і основи.
6. Ряд неактивного металу 2 вид - інтерпретація середнє 2Б. Треба дописати формулу в схему реакції, що характеризує перетворення неактивного металу і його сполук.
7. Обери реагенти для перетворення 3 вид - аналіз важке 3Б. Потрібно вибрати формули речовин, за допомогою яких можна здійснити ланцюжок перетворень.
8. Знайди загальне число атомів у речовині 3 вид - аналіз важке 4Б. Треба здійснити перетворення і визначити число атомів в молекулі продукту реакції.

Додаткові завдання (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Знайди молекулярну масу Інший важке 4Б. Завдання на здійснення ланцюжка перетворень з відомою вихідною речовиною і формулами реагентів.
2. Визначення маси ортофосфату Інший середнє 3Б. Необхідно вказати масу солі ортофосфату, яка утворюється з кислоти вказаної маси.
3. Визначення маси лугу в реакції нейтралізації Інший середнє 3Б. Необхідно вказати масу лугу, який необхідно взяти для реакції нейтралізації.
4. Визначення маси лугу за масою продукту реакції Інший середнє 3Б. Необхідно вказати масу лугу, який необхідно взяти для утворення солі вказаної маси.

Додаткові завдання, приховані від учнів (Мій+)

Номер Назва Вид Складність Бали Опис
1. Правильні твердження Інший легке 1Б. Відпрацьовуються теоретичні знання по темі.
2. Ряд активного металу Інший середнє 2Б. Потрібно доповнити схеми реакцій, за допомогою яких можна здійснити перетворення: метал - оксид - луг - сіль.

Тести

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Тренування з теми «Взаємозв'язок між класами неорганічних речовин» 00:20:00 середнє 12Б. Закріплюються знання про генетичні ряди металів і неметалів, про взаємоперетворення неорганічних речовин. Відпрацьовується вміння визначати реагенти для здійснення перетворень.

Перевірочні тести (приховані від учнів)

Номер Назва Рекомендований час: Складність Бали Опис
1. Домашня робота з теми «Взаємозв'язок між класами неорганічних речовин» 00:15:00 середнє 14Б. Закріплюються знання про генетичні ряди металів і неметалів, про властивості речовин різних класів. Відпрацьовуються навички здійснення ланцюжків перетворень речовин різних класів.
2. Перевірна робота з теми «Взаємозв'язок між класами неорганічних речовин» 00:25:00 середнє 11Б. Перевіряються знання про генетичні ряди металів і неметалів, про взаємозв'язок речовин різних класів. Перевіряються навички виконання завдань по ланцюжках перетворень.